برگزاری مراسم چهلمین سالگرد نخستین نماز جمعه در سمنان
کد خبر: 3825446
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

برگزاری مراسم چهلمین سالگرد نخستین نماز جمعه در سمنان

گروه اجتماعی ــ فرماندار مهدی‌شهر از برگزاری مراسم ویژه چهلمین سالگرد نخستین نماز جمعه استان سمنان در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم با محوریت اهمیت نماز جمعه برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم چهلمین سالگرد نخستین نماز جمعه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن ارگی، فرماندار مهدی‌شهر، ظهر امروز، 17 تیر در جلسه هم‌اندیشی برگزاری چهلمین سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه استان سمنان با بیان اینکه این مراسم با محوریت تکریم نماز جمعه و گرامیداشت جایگاه معنوی و مهم این فریضه سیاسی و عبادی با حضور اقشار مختلف مردم و روحانیان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد، بیان کرد: نماز جمعه می‌تواند در وحدت آفرینی برابر با توطئه‌های دشمن نقش محوری داشته باشد،.

به گفته وی؛ نماز جمعه به عنوان یک روش برای مقابله با توطئه‌های دشمن می‌تواند در راستای وحدت آفرینی جامعه گام بردارد

حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر نیز در این نشست با بیان اینکه نماز جمعه پایگاهی اجتماعی و وحدت آفرین برای اقشار مختلف جامعه است، متذکر شد: امروز کشور در سه جنگ اقتصادی، جنگ نرم و جنگ روانی دشمن قرار دارد و نماز جمعه می‌تواند در مقاومت در برابر هجمه‌های دشمن به واسطه وحدت‌آفرینی مورد اهمیت باشد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه می‌تواند موجب تقویت ابعاد مختلف زندگی جوانان باشد افزود: امروز حجاب و عفاف باید در زندگی جوانان ما جایگاهی والایی داشته باشد چرا که در دین اسلام به آن تاکیدات فراوانی شده است.

محمدحسن پیرچه، رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان نیز در این جلسه از شهرداری‌های استان و همچنین شهرستان مهدی‌شهر خواست تا برای فضاسازی شهرها در چهلمین سالگرد نماز جمعه استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و افزود: نماز جمعه یک جریان سیاسی فرهنگی عبادی است و باید تمام اقشار جامعه و گروه‌های فرهنگی در نماز جمعه حضور داشته باشند و مختلص جریان خاص نباشد.

وی با بیان اینکه تاریخ و مکان برگزاری مراسم چهلمین سالگرد نخستین نماز جمعه استان سمنان در مهدی‌شهر متعاقباً اعلام خواهد شد، یادآور شد: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه با آسیب‌شناسی باید برای مردم در نمازهای جمعه تشریح شود.

انتهای پیام

captcha