اجرای ‌پویش ملی «فصل گرم کتاب» در سمنان
کد خبر: 3825651
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

اجرای ‌پویش ملی «فصل گرم کتاب» در سمنان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: با هدف ترویج مطالعه، پویش ملی «فصل گرم کتاب» با مشارکت کانون پرورش فکری و شهرداری استان آغاز به‌کار کرد‌.

اجرای ‌پویش ملی «فصل گرم کتاب» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان شب گذشته، 17 تیرماه در نشستی با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان اینکه پویش فصل گرم کتاب در سمنان، آغاز به‌کار کرد، گفت: این پویش ملی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری در سمنان، با هدف ترویج مطالعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این پویش در راستای نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری برای غنی‌سازی اوقات فراغت صورت گرفت که بر این اساس پویش فصل گرم کتاب در زمینه اشاعه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی و ترویج مطالعه بین نونهالان و خانواده‌ها در ایام فراغت کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به اینکه ایجاد فضایی متفاوت برای مطالعه هدفمند مخاطبان کودک و نوجوان با شعار «آینده را باید ساخت» محور این پویش است، یاداور شد: فصل گرم کتاب بر دو محور موضوعی «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی(تمرین زندگی)» استوار است.

خدابخشی با بیان اینکه پویش کتاب‌خوانی همزمان با سمنان در پارک کودک شاهرود نیز آغاز به‌کار کرده است، یادآور شد: پویش فصل گرم کتاب، مربیان با برپایی ایستگاه کتاب‌خوانی ویژه اعضا و والدین ضمن اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاقانه کتاب‌محور مانند قصه‌گویی و نمایش خلاق، شعرخوانی، کاردستی، رصد نجوم، کارگاه علمی، بلندخوانی کتاب، بازی‌های گروهی و… به معرفی کانون، کتاب‌های پرخواننده، عرضه خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط مؤثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو می‌پردازند.

به گفته وی پویش «فصل گرم کتاب» با حضور مربیان مجتمع و مراکز فرهنگی‌ ـ هنری کانون سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد از تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ سه‌شنبه‌ هر هفته ساعت ۱۹ تا ۲۲ در بوستان شقایق آغاز می‌شود و تا ۲۶ شهریورماه ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha