کمک سه میلیارد تومانی موکب‌های سمنان به سیل‌زدگان
کد خبر: 3826242
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

کمک سه میلیارد تومانی موکب‌های سمنان به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه ۱۳ موکب استان در بحث امدادرسانی سیلاب اخیر مشارکت داشتند، گفت: این موکب‌ها سه میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده کمک کردند.

کمک سه میلیارد تومانی موکب‌های سمنان به سیل‌زدگان

به گزارش ایکنا از سمنان، رمضانعلی حلوایی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان عصر روز گذشته 19 تیر درجمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه استان سمنان در جریان سیل اخیر ۱۳ موکب به مناطق سیل‌زده کشور اعزام کرد گفت: سه میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق موکب‌ها در بحث سیل جمع‌آوری و هزینه شد که در این راستا محل مأموریت موکب‌های شاهرود در استان گلستان و مابقی در استان لرستان و شهرستان پل‌دختر مستقر شدند و طی مدتی که در این مناطق حضور داشتند روزانه پنج هزار پرس غذا طبخ و بین اهالی توزیع کردند.

به گفته وی؛ در مأموریت اربعین سال گذشته ۳۱ موکب در حوزه تغذیه، فرهنگی، بهداشت و درمان و رسانه‌ای فعالیت داشتند که کل جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی استان هشت میلیارد تومان بود که بخش عمده‌ای از آن را کمک‌های غیر نقدی شامل می‌شد.

حلوایی بابیان اینکه در اربعین سال گذشته ۷۵ دستگاه تریلی کار نقل‌وانتقال کالا و مواد غذایی را به سمت شهرهای مرزی و عراق عهده‌دار بودند، افزود: پارسال یک هزار و ۱۰۰ ویزای رایگان به خادمان داده شد و درمجموع یک هزار و ۵۷۰ خادم در اربعین فعالیت داشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان با تاکید بر اینکه سهمیه موکب‌های استان سمنان در بحث اسکان و پذیرایی ۳۲ هزار نفر بود، متذکر شد: مرز مهران پنج هزار نفر، ۱۰ هزار نجف، ۱۰ هزار نفر در کربلا، پنج هزار نفر اسکان در کاظمین و دو هزار نفر در مسیر کربلا و نجف از خدمات موکب‌های استان بهره‌مند شدند.

حلوایی بابیان اینکه موکب‌های فرهنگی نیز خدماتی را به زائران ارائه می‌دهند، یاداور شد: میانگین خدمات طی ۱۲ روز اربعین صبحانه ۳۷ هزار نفر و ۳۸ هزار نفر ناهار و ۴۰ هزار نفر شام و میان وعده نیز یک‌میلیون و ۶۰۰ پرس بین زائران اربعین توزیع‌شده است.

به گفته وی؛ ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در اعزام نیروها، رده پنجم بین استان‌های مختلف را کسب کرده که بر این اساس کار صحن نجف رو به پایان و در حد انجام ظریف‌کاری است و برای صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفت که برحسب نیاز نیروها اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان بابیان اینکه در ۱۳ نقطه از استان دفاتر رسمی و نماینده ستاد مستقر هستند، یاداور شد: حدود ۳۰۰ نفر نیروی همکار به‌صورت مستقیم و افتخاری با ستاد همکاری دارند لذا برای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات با عموم مردم و فراهم کردن زمینه ثواب و کار خیر ماندگار برای همه بخش‌ها روستاها نماینده و رابط معرفی‌شده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته مردم استان سمنان ۲۰ میلیارد ریال به این ستاد کمک کردند، افزود: این در شرایطی بود که تعهد مردم استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را شامل می‌شد که یعنی بیش از تعهد کمک شده است.

حلوایی اذعان کرد: بانویی در سمنان واحد مسکونی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان و خیر دیگری در گرمسار و آرادان یک هزار مترمربع زمین به ستاد عتبات عالیات استان سمنان اهدا کردند.

انتهای پیام

 

captcha