بهره‌مندی از ظرفیت آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومان جامعه
کد خبر: 3827271
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

بهره‌مندی از ظرفیت آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومان جامعه

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از ظرفیت آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومان جامعه استفاده کنیم، گفت: یکی از موارد کاربرد آستان قدس ایجاد اشتغال است که امیدواریم از این برکات برای اشتغال جوانان‌های شاهرود به کار گرفته شود.

بهره‌گیری از ظرفیت آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومان جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، شب گذشته، 23 تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث موقوفه علی بن موسی‌الرضا(ع) در شاهرود با بیان اینکه وجود دفتر آستان قدس رضوی در این شهر ظرفیت و امکانی برای خدمات‌دهی به محرومان جامعه فراهم کرده است، اظهار کرد: مردم شاهرود از گذشته‌های دور اهل زیارت و کار ثواب بودند و حال چنین امکانی به این گستردگی ایجادشده نباید به‌سادگی از آن عبور کرد.

وی ادامه داد: هرچقدر که می‌توانیم باید از ظرفیت آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومان جامعه استفاده  کنیم که یکی از موارد کاربرد آستان قدس ایجاد اشتغال است که امیدواریم از این برکات برای اشتغال جوانان‌های شاهرود به کار گرفته شود.

امینی با اشاره به اینکه وقف ماندگار و جاری است که آثار و برکات آن نامتناهی خواهد بود و به همین مناسبت از آن به‌عنوان صدقه جاری و چشمه جوشان یاد می‌شود اذعان کرد: شهر شاهرود به نسبت همسایه خود شعر دامغان در وقفیات آستان قدس رضوی کمی عقب‌تر است، هرچه جلوتر بودن دامغانی‌ها در کل استان سمنان نسبت به وقف افتخار بزرگی است اما در شاهرود باید به سمت وقف بیشتر گام برداشت.

به گفته وی با توجه به وجود مشکلات اقتصادی می‌توان از محل آستان قدس با به‌کارگیری ظرفیت خیران خانه‌هایی را با اجاره حداقلی به مدت محدود و مشخص در اختیار جوان‌ها قرارداد تا یک زندگی به بهترین شکل از برکات امام رضا (ع) شکل گیرد وهر چه به سمت این قبیل نذرها در راستای بهبود معیشت و ایجاد کسب‌وکار گام برداریم شاهد رونق و توسعه بیشتری در شاهرود خواهیم بود.

یادآور می‌شود که خانواده ابوالقاسمی در روز ولادت امام رضا(ع) یک منزل مسکونی در خیابان شهربانی شاهرود را وقف آستان قدس رضوی کردند که قرار است مجتمع شش طبقه با نیت خدمات دهی رایگان به محرومان در این مکان ساخته شود.

انتهای پیام

captcha