افتتاح ۲ مرکز رفاه، کودک و مشاوره اجتماعی در شاهرود
کد خبر: 3828221
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

افتتاح ۲ مرکز رفاه، کودک و مشاوره اجتماعی در شاهرود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره بهزیستی شاهرود از افتتاح دو مرکز رفاه و کودک و مشاور اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این خدمات نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

افتتاح 2 مرکز رفاه، کودک و مشاوره اجتماعی بهزیستی در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، مسعود جهانسیر، رئیس اداره بهزیستی شاهرود شب گذشته، 27 تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌زمان با هفته بهزیستی با حضور رئیس سازمان عشایر کشور دو مرکز رفاه کودک و خانواده آرمان و خدمات مشاوره اجتماعی بهزیستی شاهرود افتتاح و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: برای افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی صاحب‌امتیاز این مرکز به‌منظور خرید ملک هزینه شده است.

وی  بیان کرد: در این مرکز ۶۰ نوآموز مورد آموزش قرار خواهند گرفت که این مرکز برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت که قرار است خدماتی نظیر مددکاری و مشاوره اجتماعی، اردوهای فرهنگی و تفریحی، جلسات ویژه آموزش خانواده و مراقبت روزانه را انجام دهد.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه در این مرکز کودکان شش الی ۱۲ سال نگهداری و آموزش داده می‌شوند، یاداور شد: این مرکز تا شش‌سالگی بچه‌ها را مانند مهدکودک‌های عادی نگهداری می‌کند و از هفت الی ۱۲ سالگی صرفاً ویژه دختران فعالیت می‌کند همچنین این مرکز کودکانی که مادران آن‌ها شاغل است را تا پایان ساعت اداری نگهداری می‌کند.

جهانسیر از افتتاح مرکز خدمات مشاوره اجتماعی نیز توسط صاحب‌امتیاز کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در شاهرود خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این ساختمان استیجاری بوده برای آن تاکنون ۲۰ میلیون تومان هزینه شده است که در این راستا ارائه خدمات مشاوره فردی و بین فردی ازجمله اهداف و فعالیت‌های این مرکز بوده  که در قالب بهزیستی شهروندان می‌توانند از این مراکز استفاده و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha