شرکت بیش از ۴۰۰۰ نفر از میامی در جشنواره رضوی
کد خبر: 3829110
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

شرکت بیش از ۴۰۰۰ نفر از میامی در جشنواره رضوی

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره کتابخانه‌های میامی با بیان اینکه شاهد استقبال چشمگیر اهالی این شهرستان در جشنواره رضوی هستیم، گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در جشنواره شرکت کردند.

شرکت بیش از 4000 نفر  از میامی در جشنواره رضوی

به گزارش ایکنا از سمنان، کمال ترابیان، رئیس اداره کتابخانه‌های میامی صبح امروز، 31 تیر در دیدار با فرماندار میامی با بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوان رضوی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی است که در سطح ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از شهرستان میامی در جشنواره رضوی شرکت کردند که به گفته معاون فرهنگی امور کتابخانه‌های کشور در میامی به‌ اندازه یکی از استان‌ها کارشده است.

به گفته وی‌ در جشنواره رضوی امسال برای بخش پویش مجازی فیلم کوتاه یک هزار و ۱۳۸ نفر، بخش الکترونیک ۹۹۰ نفر، حوزه نقاشی ۹۲۵ نفر، بخش مکتوب ۶۰۲ نفر و خلاصه کتاب ۶۱۵ نفر ثبت‌نام کردند، افزود: از کتابخانه الغدیر میامی یک هزار و ۴۹۳ نفر، نردین ۹۷۲ نفر، نام نیک ۹۳۸ نفر، فرومد ۴۳۴ نفر و حسین‌آباد کالپوش ۳۲۷ نفر در این جشنواره مشارکت داشتند.

رئیس اداره کتابخانه‌های میامی با اشاره به اینکه در برخی روستاهای میامی کتابخانه وجود ندارد و امکان ساخت آن نیز نیست، یادآور شد: اعضای کتابخانه‌های شهرستان به‌صورت خانوادگی و جهادی در این روستاها حضور پیداکرده و اقدام به عضوگیری آن‌ها و ارائه کتاب کردند تا بتوانند در جشنواره رضوی شرکت کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم پایین بودن سرانه مطالعه در کل کشور و وجود فضای مجازی و اقبال گسترده مردم از آن اما خوشبختانه در میامی شاهد استقبال چشمگیر مردم برای حضور در جشنواره رضوی طی سال گذشته و امسال بودیم.

وی  با تأکید بر اینکه با توجه به محروم بودن منطقه تلاش شد تا عمده خدمات کتابخانه‌ها به‌صورت رایگان عرضه شود و در بسیاری از موارد برای عضوگیری حتی مبلغی دریافت نشود یادآور شد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده این عضویت علاوه بر اینکه برای این شهروندان رایگان شد امکان استفاده رایگان آن نیز در سایر کتابخانه‌های سطح کشور نیز فراهم است.

رئیس اداره کتابخانه‌های میامی بابیان اینکه به لحاظ مالی نهاد ضعیفی هستیم اما ورود خیران باعث شد بخش عمده‌ای از مشکلات موجود رفع شود، افزود: خیران برای ساخت دو کتابخانه در میامی و طلوبین اعلام آمادگی کردند که در صورت تهیه نقشه این تعهد را خواهیم داد که کمتر از چهار ماه این دو کتابخانه ساخته شود.

ترابیان یکی از مشکلات موجود در خصوص این دو کتابخانه را تأمین نیروی انسانی برشمرد و گفت: به لحاظ مالی مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد اما با پیگیری از سوی فرمانداری و کتابخانه‌ها این امر محقق می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم آنکه ثبت انجمن خیران بیش از دو سال زمان برد و هم‌اکنون نیز در حال طی استعلامات و مراحل پایانی است اما خیران منتظر ثبت نماندند و فعالیت خود را از همان روزهای آغازین شروع کردند تا امروز شاهد رشد جمعیت کتاب‌خوان در میامی باشیم.

انتهای پیام

captcha