ریشه‌های فساد در کشور خشکانده می‌شود
کد خبر: 3835182
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
رئیس دستگاه قضا:

ریشه‌های فساد در کشور خشکانده می‌شود

گروه سیاسی ــ رئیس قوه قضائیه گفت: مفسدان بدانند پایان عمرشان فرارسیده است و اجازه هیچ اقدامی به آنان داده نخواهد شد. برخی هم تصور نکنند که روند مبارزه با فساد، مقطعی و موسمی است بلکه این حرکت تا خشکاندن ریشه‌های فساد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه امروز، 24 مردادماه در سفر خود به کردستان در جمع روحانیون، ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی، بر ضرورت اهتمام جدی نسبت به علم‌آموزی و معرفت‌افزایی تاکید و اظهار کرد: روحانیون در هر جایگاهی که هستند باید خود را محتاج فهم کلمات اهل بیت(ع) بدانند.
وی علما و روحانیون را دیده‌بانان ساحت دین برای جلوگیری از غلبه تحجر، انحراف و التقاط دانست و افزود: امروز دین بویژه در فضای مجازی مورد هجمه دشمنان است و تلاش می‌کنند مردم را با تردید مواجه کنند. آنها به خوبی می دانند که ایمان راسخ، مجاهدان را پدید می‌آورد و برای شکستن مقاومت، ایجاد شبهه می‌کنند.
رئیسی ادامه داد: علما باید معنویت جامعه را افزون و تلاش کنند که نسبت به اقدامات دشمن، پیش‌بینی و پیشگیری دقیقی داشته باشند.
وی نرخ پایین جرم و جنایت در استان کردستان را علاوه بر تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی، مرهون معنویت حاکم بر روحیه مردم این استان دانست و اعلام کرد: اگر افراد جامعه ما از هر قومیت و مذهبی با مبانی دینی آشنا باشند، گروه‌های تکفیری و تفکرات انحرافی به هیچ عنوان نمی‌تواند بر ذهن مردم تاثیر بگذارد.
نظام مقدس انقلاب اسلامی کوچکترین فسادی را نمی‌پذیرد
رئیس قوه قضاییه، محور وحدت مسلمین را اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: امروز هاضمه نظام ما که بر پایه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است، به هیچ عنوان کوچکترین فسادی را نمی‌پذیرد و مطلقا اجازه نخواهد داد فساد در هیچ کجا لانه کند.
وی افزود: ذات انقلاب اسلامی ضد فساد است و ما هم با تمام وجود تلاش خواهیم کرد که نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور آلوده به فساد نشود.
رئیسی، با بیان اینکه پرچم مبارزه با فساد در دستان رهبر معظم انقلاب است و همه ما در این مسیر سرباز هستیم، تاکید کرد: مفسدان بدانند پایان عمرشان فرارسیده است و اجازه هیچ اقدامی به آنان داده نخواهد شد. برخی هم تصور نکنند که روند مبارزه با فساد، مقطعی و موسمی است بلکه این حرکت تا خشکاندن ریشه‌های فساد ادامه خواهد داشت.
معیشت مردم محوری‌ترین موضوع مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی کشور
وی در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به معیشت مردم را محوری‌ترین موضوع مورد توجه همه دستگاه‌ها در کشور دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم که کوچکترین حقی از مردم ضایع نشود و سوداگران و سودجویان نتوانند از این شرایط سوءاستفاده کنند. البته خوشبختانه امروز هم با وجود همه فشارها از سوی دشمن و برخی بی‌تدبیری ها در گوشه و کنار، به لطف خدا تلاش شده که وضعیت معیشت مردم کمترین آسیب را ببیند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه روحانیت تا به امروز بیشترین تلاش را برای حفظ انقلاب و ارزش‌های آن داشته است، بیشترین آمار شهدا بین اقشار مختلف را متعلق به روحانیت دانست.
وی عنوان کرد: فرق عالم دینی در فرهنگ دینی ما با مصلحان دیگر مکاتب آن است که به مردم نمی‌گویند به سمت تعالی بروید بلکه می‌گویند بیایید؛ یعنی خودشان پیشتاز این مسیر هستند.
پایین‌ترین رقم دریافتی در کشور مربوط به روحانیون است
رئیسی با تجلیل از مجاهدت و مقاومت همه علمای اهل سنت در برابر دشمنان نظام و انقلاب، به وضعیت اقتصادی قشر روحانیت اشاره کرد و افزود: امروز پایین‌ترین رقم دریافتی در کشور مربوط به روحانیونی است که دارای سمت و مسئولیت اجرایی نیستند. این سلوک باعث شده است که مردم به صداقت این قشر اعتماد داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حضور فعال روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و علمای شیعه و سنی در امر صلح و سازش و ایفای جایگاه ریش سفیدی در جامعه شد و بر تخصصی شدن شوراهای حل اختلاف تأکید کرد.
عدم موافقت دستگاه قضا با افزایش هزینه دادرسی
رئیس قوه قضاییه همچنین گفت: دستگاه قضایی به هیچ وجه با افزایش هزینه دادرسی موافق نیست زیرا معتقدیم افزایش هزینه‌ها، دسترسی مردم به عدالت را دشوار می کند. به همین دلیل از مجلس و دولت نیز خواسته‌ایم که در بحث بودجه‌ریزی، این مسئله را مدنظر داشته باشند.
رئیس قوه قضاییه افزود: ما امروز به کردستان به عنوان یک کانون مردمی مصمم و علاقه‌مند به انقلاب و نظام و ناامیدکننده دشمنان نگاه می‌کنیم.
وی در پایان یادآور شد: برخی می خواهند چهره کردستان را امنیتی جلوه دهند اما امروز به برکت مجاهدت‌ها و خون‌های پاکی که در این سرزمین ریخته شده است، کردستان یک منطقه امن و آماده سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است تا مجاهدان دیروز که در مقابل دشمن صف‌آرایی کرده بودند، امروز در عرصه جهاد اقتصادی و استقلال کشور گام بردارند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۲۰:۳۹
0
0
درود بر سید عزیز ایران که مایه عزت و آبروی خون شهدا،انقلاب،نظام و مردم هستید،خداوند پشت و پناهتان.

پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده شبکه فساد سازمان یافته پولشویی ، کلاهبرداری و اعمال نفوذ در دستگاههای مختلف مدیران و سهامداران کاسپین-فرشتگان از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟اگه قرارنیست خانواده تفکر و عوامل همدستشان در بانک مرکزی رو محاکمه کنید،بگین، مردم تکلیفشون روشن بشه که خودشون باید حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه تو ایران یا کانادا بیرون بکشن.
ایرانی ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۰۰:۱۰
0
0
برای خورد کردن استخوانهای فساد در کشور باید بدون تعارف عمل کرد...
captcha