فشارهای آمریکا؛ فرصتی برای خودکفایی اقتصادی کشور
کد خبر: 3836347
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

فشارهای آمریکا؛ فرصتی برای خودکفایی اقتصادی کشور

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی‌های اصولی، تهدید و فشارهای ایالات متحده آمریکا را به فرصت برای خودکفایی ایران اسلامی در زمینه‌های اقتصادی تبدیل کرده است.

فشارهای آمریکا؛ فرصتی برای خودکفایی اقتصادی کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته 28 مرداد در جمع خبرنگاران در کارخانه ساخت ترانسفوراتور، با بیان اینکه ساخت تجهیزات با دانش بومی و فنی نشان از توانمندی‌های ایران اسلامی می دهد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های اصولی، تهدید و فشارهای ایالات متحده آمریکا را به فرصت برای خودکفایی ایران اسلامی در زمینه‌های اقتصادی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از صاحب نظران به خصوص تحلیل‌گران اقتصادی فکر می‌کردند تحریم‌های سال ۹۷، اقتصاد ایران را در سال جاری با چالش مواجه می‌کند، اما شاهد هستیم که امروز با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان و همچنین همراهی مردم، تحریم‌ها تا کنون راه به جایی نبرده است.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز با بیان اینکه صادرات استان ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده اذعان کرد: خوشبختانه امروز شاهد افزایش چشم‌گیر در تعداد کشورهایی هستیم که محصولات تولیدی استان به آن‌ها صادر می شود و این نشان از نفوذ خوب کالاهای تولیدی این استان در کشورهای منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه در نگاه مدیریت استان سمنان، هیچ شهرستانی نسبت به شهرستان دیگر ترجیحی ندارد و تلاش ما بر توسعه همه جانبه و متوازن است، افزود: اما شاهدیم برخی افراد به دنبال حاشیه‌سازی بوده و تلاش دارند تا مدیران را به این مقوله‌های حاشیه سازی وارد کنند که به هیچ عنوان کار پسندیده‌ای نیست.

آشناگر در واکنش به برخی اظهار نظرها در زمینه تفاوت‌های شرق و غرب استان در فضای مجازی، افزود: گاهی اوقات برخی افرادی که در فضای مجازی فعال هستند، نه اینکه خبرنگار باشند، بلکه تنها در این شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و دست به اینگونه اقدامات می زنند.

استاندار سمنان برداشت‌های ناصواب از برخی اقدامات در سطح استان را یکی از اقداماتی برشمرد که به هیچ عنوان پسندیده نیست و بازهم تاکید می‌کنم که مخاطب سخن من خبرنگاران نیستند، بلکه برخی افرادی هستند که در این فضای مجازی فعالیت دارند و برخی اقداماتشان نادرست است.

به گفته استاندار سمنان؛ محوریت فضای عمومی در شبکه‌های اجتماعی باید با خبرنگاران متعهد ما در استان باشد زیرا برای مدیریت استان، سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر ، میامی، سرخه و آرادان هیچ تفاوتی ندارد و از سوی دیگر باید گفت همواره به دنبال توزیع اعتبارات بر اساس مزیت‌های هر شهرستان بوده و هستیم و قطعا هر شهرستان ما در این استان از استعدادهای بسیار خوبی برخوردار است که باید از این ظرفیتها به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha