برگزاری جشنواره شعر آئینی در گرمسار
کد خبر: 3836592
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

برگزاری جشنواره شعر آئینی در گرمسار

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار از برگزاری نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان به میزبانی این شهرستان خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره شعر آئینی در گرمسار

به گزارش ایکنا از سمنان، نعمت‌اله قنبری نیکدل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار امروز، 30 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان، مهرماه سال جاری به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۴ شهریور به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و پس از پایان مهلت مذکور، آثار ارسال شده در پایان شهریور‌ماه مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توحید، قرآن، سیره ائمه و معصومین(ع)، مناقب و مراثی معصومین(ع)، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت از موضوعات این جشنواره است که در این راستا بخش‌های ویژه این جشنواره نیز شامل موضوعاتی از قبیل انتظار و مهدویت، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار خواهد بود.

به گفته رئیس ارشاد گرمسار، هر شاعری می‌تواند حداکثر سه اثر خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کند و ذکر این نکته ضروری است که مالکیت آثار ارسالی حتماً باید متعلق به شخص شرکت‌کننده باشد و در غیر اینصورت از شرکت در جشنواره محروم خواهند شد.

قنبری نیکدل، با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، انجمن شعر و ادب گرمسار و مؤسسه فرهنگی ـ هنری خط سپید کاغذ گرمسار برگزار خواهد شد، یادآور شد: آثار و نفرات برگزیده این جشنواره پس از بررسی و داوری در آئین اختتامیه که ۸ مهرماه در شهرستان گرمسار برگزار می‌شود معرفی شده و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام

captcha