فعالیت 1700 مداح در سمنان
کد خبر: 3836732
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

فعالیت 1700 مداح در سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ مداح در استان فعالیت می‌کنند، گفت: کارکردهای فرهنگی تشکل‌های مذهبی تقویت می‌شود.

فعالیت 1700 مداح در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  عصر روز گذشته 30 مرداد در گردهمایی بزرگ مداحان گرمسار و آرادان با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۳۷ هیئت مذهبی در سراسر استان سمنان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یک هزار و ۷۰۰ مداح نیز در سطح استان به‌ویژه ایام محرم و صفر و مراسم‌ عزاداری فعالیت می‌کنند.

به گفته وی؛ خلأ فرهنگی در هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی باید رفع شود که بر این اساس کارکردهای فرهنگی نیاز اصلی تشکل‌های مذهبی است و در ایام محرم باید به آسیب‌های موجود در بدنه جامعه بیشتر رسیدگی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز چالش جدی هیئت‌های مذهبی است که باید به این امر مهم در بستر هیئت‌ها رسیدگی شود متذکر شد: دشمنان با نشانه‌روی بنیان خانواده درصدد از بین بردن فرهنگ دینی در ایران اسلامی هستند که باید با اقدامات فرهنگی اثرگذار مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) افزود: هیئت‌های مذهبی سکولار نباید در کشور فعالیت کنند بلکه باید نسبت به توسعه فعالیت هیئت‌های مذهبی در تراز انقلاب اقدام کنیم.

شکری ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید رویکردهای فرهنگی و اجتماعی را در اولویت قرار دهند که بر این اساس هیئت‌ها باید به مساجد بازگردانده شوند و بین هیئت‌امنای مسجد و هیئت‌های مذهبی اتحاد و همدلی ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان ویژگی‌های هیئت‌های تراز انقلاب گفت: معرفت بخشی، ترویج مسائل اعتقادی، دینی و انقلابی، تربیت نیروهای انقلابی و آموزش مفاهیم قرآنی ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های هیئت‌های تراز انقلاب است.

انتهای پیام

 

captcha