ثبت اطلاعات بیش از 900 مسجد سمنان در سامانه جامع
کد خبر: 3837188
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

ثبت اطلاعات بیش از 900 مسجد سمنان در سامانه جامع

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تاکنون ۹۸۴ مسجد در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ثبت و ساماندهی شده است.

ثبت اطلاعات بیش از 900 مسجد سمنان در سامانه جامع

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی،سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عصر امروز 2 شهریور درجمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای ساماندهی مساجد و امنا اوقاف کشور سامانه‌ای را طراحی کرده که در آن اطلاعات مساجد ثبت می‌شود که در این حوزه یکی از ملاک‌های امتیازدهی در بحث عمران و آبادی مساجد است اذعان کرد: تاکنون ۹۸۴ مسجد استان سمنان در این سامانه ثبت اطلاعات شده‌اند.

معاون مدیرکل اوقاف استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش بینش دینی نمازگزاران در مساجد است که منجر به عملکرد مثبت اجتماعی در خدمات‌دهی به مخاطبان اعم از زنان و مردان و نوجوانان و جوانان با تمام افکار و عقاید است یاداور شد: این موضوع یکی دیگر از ملاک‌های شاخص‌سازی مساجد در طرح ساماندهی است.

به گفته وی؛ عمران و آبادانی و ایجاد زیرساخت‌ها در مساجد، یکی از اقدامات مورد تأکید اوقاف و هیئت‌امنای مساجد با کمک مردم ولایتمدار است، که در این راستا در بحث عمران و آبادی مساجد باید به توسعه ابعاد فرهنگی، قرآنی و دینی نمازگزاران و مؤمنان نیز توجه شود و این مهم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

captcha