اختصاص بیشترین میزان موقوفات در سمنان به نیات ویژه محرم
کد خبر: 3839072
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

اختصاص بیشترین میزان موقوفات در سمنان به نیات ویژه محرم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه موقوفات پرشماری به عزاداری امام حسین(ع) در سطح استان اختصاص دارد، گفت: نیات ویژه محرم بیشترین میزان موقوفات در سطح استان هستند.

اختصاص بیشترین میزان موقوفات در سمنان به نیات ویژه محرم

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان شب گذشته، 9 شهریور در نشست شورای وقف سمنان با بیان اینکه بیشترین موقوفات این استان به عزاداری امام حسین(ع) اختصاص دارند، گفت: یکی از کارهای ویژه اوقاف در ایام محرم، نظارت بر حسن اجرای امینانه موقوفات است.

وی مجالس سوگواری، اطعام عزاداران و برپایی مراسم روضه را بیشترین نیات موقوفات در حوزه ماه محرم برشمرد و افزود: این نیات از محل موقوفات عزاداری امام حسین(ع) برحسب نیت واقف تأمین می‌شوند.

مدیرکل اوقاف سمنان، برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را یکی از اقدامات این اداره‌کل در راستای اجرای متمرکز موقوفات ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) دانست و گفت: این اداره‌کل در ماه‌های محرم و صفر با برپایی مجالس عزاداری در بیش از ۷۰ امامزاده، بقعه متبرکه و مکان مذهبی نسبت به اجرای امینانه نیات واقفان مبادرت می‌ورزد.

تدینی با تأکید بر اینکه اعزام مبلغ به بقاع متبرکه در سطح استان سمنان یکی دیگر از اقدامات اوقاف است، یادآور شد: مبلغان باید تلاش کنند تا سنت حسنه وقف به‌خوبی به اقشار مختلف جامعه شناسانده شود و در این راه از ابزار خود یعنی تبلیغ باید بهترین بهره را ببرند.

انتهای پیام

captcha