پیروی از فرهنگ عاشورا راه اصلی مردم ایران است
کد خبر: 3841854
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

پیروی از فرهنگ عاشورا راه اصلی مردم ایران است

گروه اجتماعی- امام‌جمعه شاهرود پیروی و مراقبت از فرهنگ عاشورا را راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: ایران در جنگ اقتصادی تمام‌عیار است.

پیروی از فرهنگ عاشورا راه اصلی مردم ایران است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امروز 22 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود پیروی و حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا و مراقبت از آن را راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: مردم و مسئولان با تأسی از فرهنگ عاشورا باید در این جنگ اقتصادی هرکدام به‌نوبه خود وظایف خودشان را به‌خوبی انجام دهند.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مخالفان آئین عاشورا و محرم باید از تاریخ عبرت بگیرند یاداور شد: بسیاری در این راه حضور یافتند که حتی از سلاطین بودند اما نتوانستند راه امام حسین(ع) و محرم را ببندند و درنتیجه هیچ نام و نشانی از آنان باقی نماند و امروز تنها نامی که می‌درخشد نام اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه شهامت و ایستادگی در برابر ستم و تبدیل‌شدن به الگویی برای تمام آزادگان جهان یکی از ویژگی‌های بارز قیام امام حسین(ع) است متذکر شد:  تمام انسان‌ها از قیام آن حضرت صبر و ایستادگی و مقابله با جهالت را می‌آموزند.

امینی بابیان اینکه امروز قیام عاشورا مختص به ایران و شیعیان نیست، افزودد: در عصر حاضر به‌واسطه نام بلندآوازه اباعبدالله(ع)، موضوع قیام عاشورا از حوزه شیعه و مسلمانان خارج‌شده و تجلی جهانی پیداکرده است.

انتهای پیام

 

captcha