محرم، اولین منزل در سلوک است
کد خبر: 3842233
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

محرم، اولین منزل در سلوک است

گروه اجتماعی ــ یک پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه محرم اثر سلوکی دارد و آغاز مسیر سیر الی‌الله است، گفت: محرم اولین منزل در سلوک (یقظه) و فرصت بیداری از غفلت‌هاست.

محرم، اولین منزل در سلوک و بیداری از غفلت‌هاست

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام ابراهیم قاسم‌پور، پژوهشگر علوم دینی  شب گذشته، 23 شهریور در جمع عزاداران امام حسین(ع) در استان، در بقعه امامزاده علی بن جعفر(ع) این شهرستان، با اشاره به اینکه محرم اثر سلوکی دارد و آغاز مسیر سیر الی الله است، گفت: محرم اولین منزل در سلوک (یقظه) و فرصت بیداری از غفلت‌هاست.

وی ادامه داد: اولین دلیل دست کشیدن از عهد‌ها ترس است که یکی از عهدهای فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر است که در این راستا دومین دلیل دست کشیدن از عهدها، قدرت توجیه‌گری است که توجیه‌گری انواعی دارد؛ توجه اعتقادی، توجیه سیاسی، توجیه خانوادگی.

این  پژوهشگر علوم دینی یکی از اشکالات سبک زندگی امروز را راحت‌طلبی دانست و افزود: یکی دیگر از مبانی سبک زندگی بر مبنای سیره نبوی، اجتماع در میان مؤمنین است که بر این اساس  ما بین خودمان هزار دیوار کشیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از بلایای جامعه امروز غفلت است که در قرآن نیز به آن اشاره شده، متذکر شد: راه درمان، غفلت و راه فرار از آن تذکر است که جلسات سیدالشهدا(ع) و محرم سیدالشهدا(ع) محل تذکر امام به ماست در واقع مجلس سیدالشهدا احیا کننده است.

انتهای پیام

captcha