فرهنگ حسینی؛ گفتمانی برای همه بشریت تحت لوای امام حسین(ع)
کد خبر: 3842799
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

فرهنگ حسینی؛ گفتمانی برای همه بشریت تحت لوای امام حسین(ع)

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغ ستاد اربعین سمنان، فرهنگ حسینی را گفتمانی برای همه بشریت فارغ از هر دین و مذهبی زیر بیرق امام حسین(ع) دانست و گفت: این مراسم معنوی بر پایه محبت و عقلانیت شکل گرفته و استفاده معرفتی از این فرصت بسیار ضروری است.

فرهنگ حسینی؛ گفتمانی برای همه بشریت تحت لوای امام حسین (ع)

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، ظهر امروز، 26 شهریور در نشست بررسی عملکرد شبکه تبلیغی استان برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در دهه اول ماه محرم، با بیان اینکه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، فرصتی برای تبیین رسالت قیام امام حسین(ع) و زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: همدلی و احساس تکلیف رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه تبلیغی در دهه اول محرم، جلوه‌های زیبایی از عشق و دلدادگی به ساحت سیدالشهدا‌(ع) را رقم زد.

وی ادامه داد: لباس خدمت‌گزاری در ساحت مقدس امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا موضوعی است که باید شبکه تبلیغی به آن ببالد و بدان افتخار کند؛ چراکه قیام عاشورا نماد آزادی‌خواهی برای ابناء بشر در طول تاریخ است.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغ ستاد اربعین استان با تأکید بر اینکه مسلمانان امروز در حالی تشنه محبت اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) و شهیدان دشت کربلا هستند که بالغ بر ۱۳ قرن از وقوع این حادثه عظیم گذشته، یادآور شد: عاشورا هنوز در تمام اقصی نقاط جهان گرامی داشته می‌شود و فراموش نشده است؛ لذا این عظمت تاریخ قیام عاشورا و امام حسین(ع) را نشان می‌دهد.

وی افزود: رسانه‌ها، فضای مجازی و همچنین شبکه تبلیغی شامل روحانیان و مداحان و هیئات مذهبی استان در ایام ماه محرم به‌خوبی از پس رسالتی عظیم که همانا ترویج و انتقال پیام عاشورا به نسل جوان جامعه از طریق عزاداری است، برآمدند، که در این راستا قدردان زحمات ایشان هستیم.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغ ستاد اربعین استان، فرهنگ حسینی را گفتمانی برای همه بشریت فارغ از هر دین و مذهبی زیر بیرق امام حسین(ع) دانست و افزود: این مراسم معنوی بر پایه محبت و عقلانیت شکل گرفته است؛ لیکن استفاده معرفتی از این فرصت بسیار ضروری است؛ لذا همواره تشویق بر حضور مردم و خصوصاً جوانان در این مناسک و همچنین تقویت پویش مردمی تشکر از مردم عراق مورد توجه و تأکید است.

شکری  متذکر شد: در آستانه اربعین حسینی، پیاده‌روی اربعین و خدمت به زائران امام حسین(ع) در راستای تقرب به خدا و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که بر این اساس امام صادق(ع) از خداوند متعال برای زائر امام حسین(ع) و همچنین برای آن‌ها که از مال خود انفاق و به زائران پیاده‌روی اربعین خدمت ارائه می‌دهند طلب عفو می‌کنند.

وی تداوم پویش تشکر از مردم عراق برای میزبانی از زائران اربعین را ضروری دانست و افزود: صلح، آرامش و همدلی و مودت امت اسلام مهم‌ترین پیام مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بصیرت و دشمن‌شناسی را از مهم‌ترین پیام‌های قیام عاشورا دانست و گفت: استکبارستیزی و دشمن‌شناسی مهم‌ترین عناصر قیام امام حسین‌(ع) هستند که تبیین این مهم وظیفه رسانه‌ها و جامعه تبلیغی است.

انتهای پیام

captcha