تحصیل ۱۷۰۰ بانوی طلبه در مراکز آموزش عالی سمنان
کد خبر: 3843776
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

تحصیل ۱۷۰۰ بانوی طلبه در مراکز آموزش عالی سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف استان سمنان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد ۴۵۰ بانوی طلبه نیز در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند.

تحصیل 1700 طلبه خواهر در مراکز آموزش عالی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علیرضا صابریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، عصر روز گذشته، 30 شهریور در مراسم بازگشایی مدارس علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف استان سمنان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد ۴۵۰ طلبه زن نیز در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند که موضوعات دینی و فرهنگ ایرانی ــ اسلامی را اشاعه می‌دهند.

وی ادامه داد: ۷۰۰ بانوی طلبه استان در رشته‌های مختلف فعالیت تبلیغی دارند که در اسن راستا این افراد در رشته‌هایی نظیر زن و خانواده، قرآن و حدیث، سبک زندگی اسلامی، احکام، تاریخ تشیع، کودک و نوجوان، فرق مذاهب، روایتگری شهدا، سواد فضای مجازی و اخلاق به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

صابریان تعداد فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران استان را یک هزار و ۴۰۰ نفر گزارش می‌شود، یاداور شد: با توجه به ۴۰ سالگی انقلاب ازجمله اقداماتی که این طلبه‌ها عهده‌دار هستند انقلاب و بازآفرینی محتوای دینی در قالب فضای مجازی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۱ کانون یاوران نماز، قرارگاه حیات طیبه و قرارگاه فرهنگی زنان در مدرسه‌های علمیه خواهران استان سمنان راه‌اندازی شده افزود: در قالب این فعالیت‌ها طلبه‌ها بتوانند فعالیت‌های تبلیغی خود را به بهترین نحو انجام دهند.

صابریان برگزاری جشنواره‌های قرآنی، نشست‌های بصیرتی، جلسات درس اخلاق، کلاس‌های ورزشی و هنری را از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه برشمرد و گفت: تلاش شد تا در راستای تحکیم خانواده و فرهنگ‌سازی و جریان سازی سبک زندگی اسلامی کانون‌های خادمان رضوی راه‌اندازی و به این مقوله‌ها در قالب ترویج و تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی رضوی و آداب زیارت ائمه معصومین(ع) بپردازد.

انتهای پیام

captcha