هدایتگری برای تربیت نسل آینده؛ هدف حوزه‌های علمیه خواهران
کد خبر: 3843777
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

هدایتگری برای تربیت نسل آینده؛ هدف حوزه‌های علمیه خواهران

گروه اجتماعی ــ معاون حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه این نهاد وظیفه هدایتگری بانوان را برای تربیت نسل بعدی عهده‌دار است، گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در حوزه‌های علمیه به این منظور صورت می‌گیرد.

بزرگ‌ترین معروف؛ جذب مردم به فراگیری معارف دینی

به گزارش ایکنا از سمنان، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، عصر روز گذشته، 30 شهریور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران، گفت: آرمان‌خواهی شهدا آن‌قدر در جامعه ریشه دوانده که برخی نمی‌خواهند آن را ببیند؛ لذا از نام و یاد شهدا هراس دارند، هیچ قدرتی توان حذف و محو انسان‌های آگاه را ندارد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین معروف جذب مردم به فراگیری معارف دینی است که در این راستا برای ایجاد سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید فرهنگ‌سازی لازم صوت گیرد که این امر را آمران به معروف، طلاب و مبلغان عهده‌دار هستند و می‌کوشند تا مردم را به سمت کسب معارف دینی رهنمود کنند.

معاون حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: این نهاد وظیفه هدایتگری بانوان را برای تربیت نسل بعدی عهده‌دار است که کسب معارف دینی و تلاش برای فرهنگ‌سازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در حوزه‌های علمیه به این منظور صورت می‌گیرد تا این مباحث به‌عنوان بخشی از فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

ظهیری با اشاره به اینکه ابزار لازم برای اعتمادسازی، غفلت‌زدایی از جامعه است، متذکر شد: تقویت باورها، برنامه‌ریزی در زمینه‌های فرهنگی، مبارزه با غفلت‌ها، افزایش سطح دانش مبلغان و فارغ‌التحصیلان و مسائل دینی و اعتقادی از جمله اولویت‌های حوزه‌های علمیه برای اعتمادسازی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha