سومین پیش‌نشست رویداد چاره‌جو برگزار شد
کد خبر: 3862593
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

سومین پیش‌نشست رویداد چاره‌جو برگزار شد

گروه اجتماعی ــ سومین پیش‌نشست «رویداد چاره‌جو» 17 آذر با محوریت صنعت چاپ، بسته‌بندی و نشر در جمع دانشجویان رشته‌های هنری مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی برگزار شد. 

سومین پیش‌نشست رویداد چاره‌جو برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، سیده‌شبنم فاطمی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم، در این نشست بیان کرد: از زمانی که قرار شد گروه هنر در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی پذیرفته شود ما دو سیاست را در نظر داشتیم؛ نخست سیاست عام است که هم شامل گروه هنر می‌شود و هم گروهIT  و سیاست دوم ویژه بچه‌های هنر و آینده شغلی آن‌ها است.
فاطمی ادامه داد: دو راهکار برای شما دانشجویان هنر در نظر گرفته‌ایم که اگر همکاری کنید می‌توانیم در این امر موفق شویم اولین کار این است که ما تلاش کردیم دبیرخانه‌ای راه‌اندازی کنیم تا زمانی که شما وارد بازار کار می‌شوید، بتوانید خود و کارتان را به نمایش همه بگذارید و ما به عنوان مرجع می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا توانمندی‌های شما دیده شود.
وی دانشجویان رشته‌های هنری را مورد خطاب قرار داد و افزود: مورد دوم ویژه بچه‌های هنر است و باید بررسی کنیم که چه مزیتی در قم وجود دارد تا بتوانید هنرتان را بر روی آن پیاده کنید، ما صنعت چاپ و نشر را برای این کار انتخاب کرده‌ایم این صنعت در استان جایگاه دارد و تنها عاملی که باعث رکود آن شده این است که شما ارتباطی با این صنعت ندارید، لذا رویداد چاره‌جو با محوریت دو صنعت چاپ و بسته‌بندی جهت دریافت ایده‌های نو طراحی شده است.
وظیفه دانشگاه آموزش است
در ادامه نشست مهدی رضایی، رئیس موسسه‌ مشاوره و آموزش کسب و کار آوان عنوان کرد: کسانی که به دنبال شغل هستند باید سرنخ‌های کاری را مخصوصا در زمینه  چاپ، نشر، بسته بندی و محتوا بدست گیرند و اساس شغل آینده خود را پیدا کنند.
رضایی افزود: نکته حائز اهمیت این است که دانشگاه تعهدی در قبال آینده‌ی شغلی شما ندارد، وظیفه‌ی دانشگاه آموزش است، این جلسات کارآفرینی که برگزار می‌شود بستری است برای دانشجویان که وارد حوزه‌ی کسب و کار شوند، همچنین اگر می‌خواهید به آینده‌ی شغلی مطلوب خود برسید باید از ابتدای ورودتان به دانشگاه کار را آغاز کنید.
علی محمدپور مدیر موسسه دانش همگانی ضمن معرفی خود عنوان کرد: یکی از مهم‎‌ترین مولفه‌های موفقیت پشتکار است حدود ۱۶ سال پیش امکانات اینترنتی بسیار محدود و دسترسی به آن به سختی امکان پذیر بود اما هیچ کدام از این شرایط باعث نمی‌شد که علاقه افراد نسبت به کاری که انجام می‌دهند کاسته شود و کم کاری ایجاد شود.
وی ادامه داد: از دیگر مولفه‌های موفقیت می‌توان به این امر اشاره کردکه ما خیلی از موضوعات را نمی‌دانیم و آگاهی تخصصی و کافی نسبت به آن‌ها نداریم، این امری است که باید آن را بپذیریم و برای برطرف کردن بخشی از آن به یادگیری، پژوهش و مطالعه بپردازیم و تا جای ممکن آگاهی خود را بالا ببریم.
انتهای پیام
captcha