کتاب محور تمدن‌ساز فرهنگ جامعه است
کد خبر: 3865113
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

کتاب محور تمدن‌ساز فرهنگ جامعه است

گروه فرهنگی ــ مدیر دفاتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه کتاب محور تمدن‌ساز فرهنگ جامعه است، گفت: کتاب هرگز از جامعه ایران جدا نمی‌شود.

کتاب محور تمدن‌ساز فرهنگ جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی فریدون، مدیر دفاتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد ظهر امروز، 27 آذر در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب استان با بیان اینکه محور همه حوزه‌ها به‌عنوان انتقال‌دهنده فرهنگ‌ها در غرب و شرق کتاب است، گفت: کتاب خمیر‌مایه اخلاقی و عرفانی و موضوع تغییر و تحولات است و از گذشته‌های دور تاکنون وجود دارد.

وی با بیان اینکه روح علاقه‌مندی انس گرفته با فرهنگ در تاریخ ایران همواره وجود داشته، متذکر شد: هیچ وقت کتاب از جامعه ایران جدا نخواهد شد و همیشه کتاب محور تمدن‌ساز فرهنگ جامعه بوده است.

مدیر دفاتر مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های کتاب فستیوال‌های سیار فرهنگی است، متذکر شد: در این نمایشگاه ۶۲ هزار عنوان کتاب وجود دارد، در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان به ازای هر ۱۰ نفر یک فرد با کتاب آشنا می‌شود که باید بیشتر تلاش‌ها و اطلاع‌رسانی بیشتر انجام و از سویی تسهیلات و بن در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد؛ لذا خوشبختانه امسال بدون کم و کسری این نمایشگاه‌ها در استان‌های دیگر نیز فعال و دچار مشکل نشده است.

فریدون با بیان اینکه باید به همه موضوعات و ابعاد مختلف کتاب توجه شود، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم جزو اولویت‌ها قرار دارد؛ لذا باید ارزش‌گذاری نسبت به آن صورت گرفته و کتاب در زمره کالاهای اساسی سبد خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha