ادب، پیروی از اهل بیت(ع) و عمل به دستورات الهی است
کد خبر: 3877314
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

ادب، پیروی از اهل بیت(ع) و عمل به دستورات الهی است

گروه اجتماعی ــ مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه ادب، پیروی از اهل‌بیت(ع) و عمل به دستورات الهی است، گفت: باید برای گسترش و ترویج این نوع ادب در جامعه تلاش شود.

ادب، پیروی از اهل‌بیت (ع) و عمل به دستورات الهی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان، حجت‌الاسلام محمد مکاری، مدرس حوزه علمیه قم صبح امروز، 19 بهمن‌ماه به‌مناسبت شهادت حضرت ام‌البنین(س) در حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) دامغان با تأکید بر اینکه حضرت ام‌البنین(س) از منزلت و جایگاه والایی در اسلام و مکتب تشیع برخوردار هستند، یادآور شد: باید نام مبارک ائمه معصومین‌(س) به‌خوبی در شأن و شخصیت آن بزرگواران بیان شود تا از این طریق بتوان به عظمت و جایگاه ائمه‌(س) پی برد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه در جامعه عده‌ای از افراد از کلمه زیبای ادب به دور هستند، اظهار کرد: دررسیدن به علم باید آداب آن رعایت شود تا بتوان به جایگاه و هدف علم دست‌ یافت.

مکاری ادامه داد: ادب در عالم هستی یعنی تمام اعضا و جوارح یک انسان در راه اهل‌ بیت(ع) به کار گرفته شود و از گناه و معصیت به دور باشد، کسانی در قیامت مجازات می‌شوند که در دنیای بدون ادب زندگی می‌کردند و آداب زندگی کردن نیاموختند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضور ما شیعیان و پیروان ائمه(ع) باید همراه باادب باشد، یادآور شد: باید برای رسیدن به این مهم فرهنگ درست سخن گفتن و ادب داشتن در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha