برگزاری استارتاپ قرآنی در دانشگاه علمی کاربردی اراک
کد خبر: 3918237
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

برگزاری استارتاپ قرآنی در دانشگاه علمی کاربردی اراک

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی گفت: سال 97 استارتاپ قرآنی برگزار و مورد استقبال قرار گرفت، امسال نیز برنامه‌ریزی استارتاپی دیگر با محوریت قرآن در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در دست اقدام است.

برگزاری استارتاپ قرآنی در دانشگاه علمی کاربردی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی امروز، اول شهریور در نشست مطبوعاتی از برگزاری استارتاپ‌های فرهنگی، علمی، هنری تا پایان سال در دانشگاه‌های علمی کاربردی خبر داد و گفت: سال 97، استارتاپ قرآنی برگزار و مورد استقبال قرار گرفت، امسال نیز برنامه‌ریزی استارتاپی دیگر با محوریت قرآن در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در دست اقدام است. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی با اشاره به هدف دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: مهارت‌آفرینی و تربیت نیروی انسانی حاذق و کارآفرین یکی از اولویت‌های این دانشگاه است و برای رسیدن به اهداف از اساتید متخصص استفاده می‌شود.  

وی با تأکید بر مهارت‌محور بودن آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی، افزود: رشته‌های علمی کاربردی شغل محور هستند و مراکز این دانشگاه در حوزه شغلی خود فعالیت دارند؛ ازاین رو آموزش‌ها به‌صورت تخصصی انجام می شود.

رئوفی وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها را قرار گرفتن این دانشگاه در دل صنعت بیان کرد و گفت: دانشجو در این دانشگاه به صورت عملیاتی وارد محیط کار شده و در هنگام تحصیل از مبانی عملی عقب نمی‌ماند. به‌طور مثال مرکز ماشین‌سازی اراک با حدود ۳۷ کارگاه و آزمایشگاه فنی خاص و مرکز ایرالکو به تربیت دانشجویان می‌پردازد و حتی در صورت نیاز نیروهای زبده را استخدام می‌کند.

شروع ترم جدید دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ شهریور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از بازگشایی دانشگاه‌های این مرکز از 15 شهریور به صورت آنلاین خبر داد و گفت: شروع نیمسال اول تحصیلی آنلاین و در بستر سامانه‌های آموزشی دانشگاه برگزار می‌شود و از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی در این زمینه استفاده نمی‌شود.

وی بابیان اینکه دانشجویان در ترم مهر ماه ترجیحاً دروس نظری را انتخاب کنند، اظهار کرد: امید است با مساعدتر شدن شرایط کشور در مهار کرونا، دانشجویان دروس عملی را انتخاب کنند. به مراکز اعلام‌شده است تا کلاس‌های عملی از ۱۵ شهریورماه تا حداکثر ۱۵ آبان ماه به‌طور فشرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداکثر ۵ نفر در هر کلاس برگزار شود.

رئوفی اضافه کرد: از ۵ تا ۱۰ شهریور، مانور آموزشی برای اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود تا دانشجویان ضعف خود را در حوزه IT رفع کنند و بتوان کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کرد. ۷۰ درصد از ۱۶ جلسه آموزشی به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و ۳۰ درصد مابقی هم به‌صورت پاورپوینت و آفلاین برای دانشجویان تدریس می‌شود.

وی در خصوص زمان آغاز پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال تحصیلی جدید هم گفت: پذیرش مهرماه دانشگاه علمی کاربردی از ۴ شهریورماه برای مقطع کاردانی به مدت یک هفته و از ۱۱ شهریورماه برای رشته‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای به مدت یک هفته در ۱۲ مرکز در سطح استان با توجه به مأموریت‌های این مراکز انجام می‌شود.

رئوفی ادامه داد: امید است در ترم پیش رو بتوانیم به تمامی دانشجویان وام کم‌بهره با کارمزد ۲ درصد برای هزینه‌های تحصیل آنان پرداخت کنیم تا بعد از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار، اقساط را پرداخت کنند. همچنین امسال با سطح‌بندی صورت گرفته در تهران مرکز نیم ور جزء دانشگاه‌های برتر کشوری بود و سال گذشته نیز مرکز هپکو به عنوان ۱۰ مرکز برتر کشوری شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه آمایش دانشگاه‌ها به بالا بردن سطح آموزش در کشور بسیار کمک خواهد کرد که این کار هرساله در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام می‌شود، ادامه داد: برای اولین بار در سطح آموزش عالی کشور المپیاد مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی به میزبانی استان مرکزی در سه رشته فناوری اطلاعات، گرافیک و ماشین‌ابزار با مشارکت ۳۱ استان کشور برگزار شد و دانشجویان مهارت‌های خود را برای رقابت عرضه کردند.

این مقام مسئول مهارت در کنار علم را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: هم‌سو بودن علم و مهارت سطح جامعه را ارتقا می‌بخشد. امید است سال آینده برگزارکننده دومین المپیاد مهارتی در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی و اولین المپیاد مهارتی در سطح تمامی دانشگاه‌های کشور باشیم تا بتوانیم اهمیت بحث‌های مهارتی که هسته اصلی و نیاز جامعه است را بین عموم تزریق کنیم.

فراخوان پذیرش مدرسان جدید دانشگاه علمی کاربردی

وی به فراخوان پذیرش مدرسان جدید دانشگاه علمی کاربردی در اواخر شهریور ماه اشاره کرد و افزود: بعد از بررسی صلاحیت متقاضیان از ظرفیت‌های مدرسان جوان و مهارتی در سطح مراکز دانشگاه استفاده می‌شود. مرکز جدید علمی کاربردی در مهرماه امسال افتتاح و پذیرش دانشجو خواهد داشت. مرکز توان‌بخشی امام علی(ع) به‌عنوان اولین مرکز توان‌بخشی و تربیت نیروی کادر درمانی و مددکاری اجتماعی در مقطع کاردانی حرفه‌ای تربیت‌بدنی و مربیگری ورزش معلولین، تربیت مربی کودکان کم‌توان ذهنی و مددکاری اجتماعی و مددکاری خانواده و مراقبت از سالمندان در محیط کار واقعی در نیمسال پیش رو پذیرش دانشجو انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha