شناخت آرمان‌های اباعبدالله(ع) بهترین راه حسینی بودن است
کد خبر: 3919429
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

شناخت آرمان‌های اباعبدالله(ع) بهترین راه حسینی بودن است

امام جمعه سراب، گفت: بهترین راه حسینی بودن و حسینی زندگی کردن شناخت اهداف و آرمان‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) است و اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند، همه مشکلات بشریت و مسلمانان برطرف خواهد شد.

شناخت آرمان‌های اباعبدالله(ع) بهترین راه حسینی بودن استحجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: بهترین راه حسینی بودن و حسینی زندگی کردن شناخت اهداف و آرمان‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) است و اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند، همه مشکلات بشریت و مسلمانان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم شناخت سیدالشهداء(ع) به‌عنوان وارث همه آموزه‌های پیامبران، بیان کرد: اگر بخواهیم حسینی شویم باید سیدالشهداء(ع) را به‌عنوان وارث همه آموزه‌های پیامبران بشناسیم و سبک زندگی او را کامل‌ترین سبک زندگی الهی بدانیم و هدفش را بزرگ‌ترین هدف بشماریم، پس باید خدایی و ربانی شدن را در توحید محض و عبودیت در جان و دل، و عدالت‌خواهی و امر به معروف و نهی از منکر از جمله ظلم و بی‌عدالتی اجتماعی و سیاسی را در عمل به‌عنوان هدف زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام اکرمی ادامه داد: هر زمینی که در آن معروفی چون عدالت ترک و منکری چون ظلم وجود دارد، لازم است که مردم در آنجا عاشورایی و کربلایی و حسینی شوند و در هر روزی که ظلم و ستمی در آن روا می‌شود مردم باید آن روز را چون عاشوراییان قیام کنند و سکوت نکنند؛ زیرا بازتاب سکوت ایشان به معنای پذیرش ظلم و خود گناهی بزرگ است؛ انسان اگر مظلوم شود و حق او ضایع و تباه شود، صاحب عذر است ولی اگر منظلم (پذیرنده ظلم) شود، هیچ عذر و توجیهی ندارد.

عمل به عدالت؛ مهم‌ترین معروف

وی بیان کرد: حسینی شدن هر انسانی به این است که به معروف عمل و فرمان دهد و منکر را ترک کرده و از آن پرهیز دهد. مهم‌ترین معروف نیز عمل به عدالت و فرمان دیگران به آن و ترک ظلم و بیدادگری و مبارزه با آن است که به معنای نهی از منکر است.

امام جمعه سراب، یادآور شد: انسان از نظر قرآن، حسینی نمی‌شود مگر آن که ربانی شود و مسئولیت و نقش مظهر ربوبیت خود را به درستی انجام دهد. از این رو امام حسین(ع) در مقام اصلاح‌گر بزرگ الهی که وارث همه پیامبران الهی است، قیام خویش علیه جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص) را عمل به مسئولیت و نقش الهی در مقام مظهریت ربوبیت و امر به معروف و نهی از منکر می‌شمارد.

وی با اشاره به فرموده سیدالشهدا(ع) افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند: من نه برای گردش و تفریح از مدینه بیرون می‌روم و نه برای این‌که فسادی در زمین راه بیندازم و ظلمی بکنم، بلکه فقط برای اصلاح در امت جدم خروج می‌کنم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و بر سیره و روش جدم و پدرم رفتار کنم.

حجت‌الاسلام اکرمی، از شرایط حسینی ماندن گفت و تأکید کرد: حسینی ماندن ما به این است که همواره در اندیشه خدایی و ربانی شدن باشیم و پس از حضور در کلاس عاشورائیان در ماه‌های محرم و صفر، عامل و آمر به معروف به ویژه عدالت و تارک و ناهی از منکر به‌ویژه ظلم باشیم و در این راه از همه سرمایه مادی و معنوی و جسمی و جانی خود بگذریم و از مرگ و شهادت در این راه نهراسیم.

انتهای پیام
captcha