تجمع «عزاداران فاطمی» در شهر رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 3947285
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

تجمع «عزاداران فاطمی» در شهر رشت برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری تجمع عزاداران فاطمی در شهر رشت خبر داد و گفت: این مراسم معنوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یکشنبه ۲۸ دی در میدان شهدای ذهاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، امروز، 23 دی در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان رشت که با محوریت ایام فاطمیه(س) برگزار شد، با اشاره به نحوه برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا، اظهار کرد: تجمع عزاداران فاطمی در شهر رشت ساعت 10 روز یکشنبه، 28 دی  در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم سوگواری فاطمی(س) همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود، تصریح کرد: گیلانیان ولایتمدار با برگزاری مراسم سوگواری مذهبی عشق و ارادت خود را به ساحت اهل بیت(ع) نشان می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، حضرت فاطمه زهرا(س) را نماد ولایتمداری دانست و گفت: ولایتمداری برگرفته از آموزه های اسلامی و قرآنی است و حضرت سردمدار اسلام ناب بود.

مهدوی با بیان اینکه مردم گیلان و شهر رشت همواره در تعظیم شعائر الهی و دینی پیشگام بودند، بیان کرد: ابراز محبت نسبت به اهل بیت(ع) به نوعی تعظیم شعائر الهی است و بنابراین گیلانیان انس و الفت ویژه ای با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند. هماهنگی های لازم با مسئولان اجرایی استان برای برگزاری مراسم ایام فاطمیه به عمل آمده است.

انتهای پیام
captcha