یادبود سردار دل‌ها در روستای قنات ملک رونمایی شد
کد خبر: 3973581
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

یادبود سردار دل‌ها در روستای قنات ملک رونمایی شد

یادبود سردار سلیمانی در جوار قبور مطهر شهدا و مرقد والدین سپهد شهید سلیمانی در روستای قنات ملک رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت سالروز پیروزی خرمشهر و با حضور نماینده ‌ولی‌فقیه در کرمان، فرمانده سپاه ثارالله کرمان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان و جمعی از مسئولان، یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جوار قبور مطهر شهدا و مرقد والدین  سپهد شهید سلیمانی در روستای قنات ملک(محل زادگاهش) رونمایی شد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جریان رونمایی از یادبود سردار سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: اگر ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی یعنی کار مخلصانه، سخت کوشی و نگاه بلند و دوراندیشی او در میان مدیران کشور نهادینه شود کشور مشکلی نخواهد داشت.

معروفی ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر، بیان کرد: ایران در یک سال اول جنگ به دلیل سیستم اجرایی کشور موفق عمل نکرد. در آن زمان رئیس جمهور که‌ فرماندهی کل قوا را هم برعهده داشت یک لیبرال بود. تفکر یک لیبرال با این نگاه که زمین را بده و زمان را بگیر در خرمشهر کمک نکرد و با این نگاه لیبرال، خرمشهر با وجود یک مقاومت جانانه سقوط کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مباحث حرف‌های جناحی، حزبی و گروهی نیست، گفت: زمانی که حضرت امام فرماندهی کل قوا را از یک فرد بی خرد گرفت و عدم کفایت سیاسی او تایید و از ریاست جمهوری عزل شد و از کشور فرار کرد؛ شهید رجایی با یک تفکر انقلابی بر مسند دولت اسلامی ایران قرار گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله تفکر انقلابی را همان دانست که امام انقلاب ترسیم کرده است و گفت: انقلابی کسی است که فرمان امامش را گردن نهد و سپر بلای ملتش شود. کسی که مدعی انقلابی بودن می‌کند اما از کنار ناملایمات مردم به سادگی عبور بکند انقلابی نیست در هر جایگاهی که می‌خواهد قرار بگیرد.

معروفی تصریح کرد: وقتی که تفکر انقلابی و تفکر امام بر جامعه حاکم شد تأثیر آن را در جنگ، انتخاب فرماندهان جنگ و تشکیل قرارگاه در جبهه تحت امر امام می‌بینیم؛ که در 10 ماه 4 عملیات بزرگ انجام می‌شود در حالی که در یک سال اول جنگ هیچ دستاوردی نداشتیم.

وی با بیان اینکه تفکر «ما می‌توانیم» زمانی محقق می‌شود که تفکر انقلابی جایگزین تفکر لیبرال شود، گفت: همانطور که حاج قاسم سلیمانی با تفکر انقلابی نگاه جهان را به انقلاب اسلامی و حقیقت شیعه عوض کرد. «ما می توانیم» را باید از مرد میدان در وجودمان نهادینه کنیم چرا که این تفکر انقلابی است.

فرمانده سپاه ثارالله گفت: امروز کشور درگیر نگاه به بیرون، نگاه به غرب و تفکر نولیبرال است، تفکری که توجه به توانمندی داخلی ندارد و توانمندی داخل را مسخره می‌کند. در جریان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردید که برخی‌ها چگونه جریان انقلاب و دلسوزان را یکی پس از دیگری زدند. و این مقابله با تفکر امامین انقلاب و تفکر انقلاب و تفکر حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ارتباط با انتشار صوت سخنان وزیر امور خارجه گفت: این صوت با یک حرکت حساب شده پخش شد و کسانی هم با الفاظی همان مسئله را به شکلی دیگر مطرح کردند.

معروفی با اشاره به اینکه تفکر نولیبرال غربی با همه توان در مقابل تفکر و اندیشه انقلابی قرار گرفته است، افزود: بعضی می‌گویند که تبیین سخنان رهبری از سوی ما به معنای دخالت است؛ اگر ما حرف اماممان را تبیین نکنیم پس ضد انقلاب تبیین کند؟ اگر ائمه جمعه، نمایندگان ولی‌فقیه، جبهه انقلاب و سپاه در این خصوص صحبت نکنند پس چه کسی باید از این انقلاب دفاع کند؟ چه کسی آرمان شهید سلیمانی را در جهان اسلام ترویج دهد؟

فرمانده سپاه ثارالله تصریح کرد: سینه چاک این صحنه در انقلاب اسلامی باید حاج قاسم سلیمانی‌ها باشند. تفکر حاج قاسم، راه برون رفت از تمامی مشکلات است چرا که جامع‌الاطراف است. ببینید این روزها دشمن از چه کسی و از چه تفکری تعریف می‌کند؛ امام فرمودند: «هر کس که دشمن از او تعریف کرد او در مقابل انقلاب شماست».

وی تایید کرد: تفکر نولیبرال غربی هیچ وقت نمی‌تواند در برابر مشکلات مردم سینه سپر کند اما تفکر انقلابی اروند را می‌شکافد. تفکر انقلابی یعنی اینکه «ما می‌توانیم» و برای این انقلاب مانع نمی‌بینیم و این انقلاب بن بست ندارد. این تفکر بن‌بست‌شکن است چون تفکر اهل بیت و تفکر عاشورا است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی هم در فتح خرمشهر نقش قهرمانانه و جاوید دارد و هم در آخر جنگ شهید حاج قاسم سلیمانی حافظ خرمشهر است؛ اظهار کرد: اگر در آن زمان خرمشهر سقوط می‌کرد، برگ برنده به دست عراق بود؛ اما شهید سلیمانی سه گردان لشکر را برای مقابله با دشمن فرستاد. حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید حاج قاسم سلیمانی است. و اگر این اتفاق نمی‌افتاد در آخر جنگ که ایران قطعنامه را پذیرفته بود و صدام نپذیرفته بود ما دچار خسارت جدی می‌شدیم. حاج قاسم در پایان جنگ حافظ بزرگ خرمشهر است و ما باید نقش این مرد بزرگ را در جنگ و دفاع مقدس به زیبایی تبیین کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) به دانشجویان پاسدار که فرمودند: «فرزندانم مراقب باشید خرمشهرها در پیش است»؛ گفت: یکی از نمادهای این خرمشهرها ۲۸ خرداد امسال است. همه دنیای کفر و استکبار با همه بد اندیشان و کج خواهان انقلاب در درون کشور بسیج شده‌اند که جریان انتخابات را با عدم حضور و عدم انتخاب صحیح، تضعیف کنند.

وی بیان کرد: دشمنان و بدخواهان داخلی در جنگ احزاب سیاسی، حوزه سایبر و جنگ نرم و عملیات روانی همه جانبه روی ملت ایران انجام می‌دهند. در چنین شرایطی نقش ما به عنوان انقلابیون و ملت بزرگ ایران چیست؟ چطور ما باید خرمشهر دیگری را برای اسلام و انقلاب و ملت بزرگمان فتح کنیم؟

سردار معروفی با اشاره به سفارش شهید سلیمانی به مردم کرمان که «من دوست دارم مردم کرمان در کنار ولایت باقی بمانند»؛ گفت: ما باید این سفارش را سرلوحه همه امور خود قرار دهیم و این وصیت را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن می‌گوید مردم پای صندوق نیایند و عملیات روانی انجام می‌دهد؛ بدخواهان هم برای دیدگاه مادی و حقیرشان این مسیر را دنبال می‌کنند اما امام ما می‌گوید مردم پای صندوق بیایید و مشروعیت سیاسی و بازدارندگی کشور را بالا ببرید.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه دشمن قصد دارد مقاومت، جهاد و شهادت را از ما بگیرد، اظهار کرد: اگر این سه مسئله از کشور اسلامی و شیعه امیرالمؤمنین گرفته شود دیگر نیاز به جنگ ندارد و خود به خود تسخیر می‌شود. این هدف گذاری دشمن است اما مکتب حاج قاسم این اجازه را نمی‌دهد چون معیارش بن بست شکنی عاشورایی است و این معیار را امام مسلمین هدایت می‌کند و ما باید عاشقانه به این امر لبیک بگوییم.

 

 

انتهای پیام
captcha