واکسیناسیون کرونا در فارس طبق سند ملی انجام می‌شود / کاهش نسبی آمار بستری
کد خبر: 3993561
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

واکسیناسیون کرونا در فارس طبق سند ملی انجام می‌شود / کاهش نسبی آمار بستری

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون و اولویت‌های مشخص شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است و خارج از ضوابط سند ملی اقدامی انجام نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 6 شهریورماه در سیصد و نود و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه که به دلیل ابتلا به کرونا از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت کرده بود، مشارکت تیم‌های واکسیناسیون در تزریق بیش از ۴۱ هزار دز واکسن کرونا طی دو روز پایانی هفته گذشته را قابل تقدیر دانست و گفت: واکسیناسیون کرونا براساس سند ملی واکسیناسیون و اولویت‌های مشخص شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است و خارج از ضوابط سند ملی، اقدامی انجام نخواهد شد.

وی افزود: همه در راستای اجرای کامل برنامه واکسیناسیون عمومی در استان تلاش می‌کنند و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تزریق واکسن برای گروه‌های هدف در حال انجام است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمار بستری بیمارستان‌ها تا حدودی کمتر شده است، افزود: با این وجود میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان کماکان بالا است.

لطفی با تقدیر از تلاش سربازان حوزه سلامت و کادر درمان که در خط نخست مقابله با بیماری کووید۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند، ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه سلامت و همراهی تمام اقشار جامعه، شرایط هر روز بهتر از قبل شود.

وی تأکید کرد: با وجود کاهش نسبی موارد ابتلا و بستری بیماران، مردم استان کماکان با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با همت و عزم همگانی هر چه زودتر بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

لطفی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره آماده مقابله با بحران‌ها است و تمام مجموعه دانشگاه برای حفظ و ارتقای سلامت مردم استان با نهایت توان تلاش می‌‎کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازهمچنین با اشاره به اهمیت مدیریت تخت‌های بیمارستانی در استان به ویژه در شرایط شیوع کروناویروس، از اضافه شدن ۷۰ تخت بستری در بیمارستان شهید رجایی شیراز در روزهای آینده خبر داد.

شرایط دارویی در استان از دیگر محورهای مورد بررسی وی در نشست امروز بود که با بیان اینکه مدیریت دارو به ویژه داروهای مرتبط با کرونا، به خوبی انجام شده است، گفت: در استان پهناور فارس مشکل خاصی در زمینه تامین و ارایه دارو به بیماران نداشته ایم.

لطفی در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر دانشگاه در بخش سلامت و رفاه اجتماعی جشنواره شهید رجایی و تقدیر از سوی استاندار فارس، از تلاش تمام معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه برای رسیدن به این مقام تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha