جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد زکات در سمنان
کد خبر: 4005717
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد زکات در سمنان

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: طی سال جاری جمع‌آوری زکات در استان ۲۵ درصد رشد داشته است که در این راستا طی شش‌ ماهه اول امسال پرداخت زکات مستحب و واجب به ۲۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان رسید.

جمع آوری بیش از 20 میلیارد زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان صبح امروز، 25 مهرماه در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید این نهاد با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات حوزه کرونایی و محدودیت‌ها همچنین مسائل اقتصادی شاهد ارتقای درآمدهای مردمی در سطح استان بودیم، گفت: درآمدهای مردمی کمیته امداد استان سمنان رشد ۷۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: طی سالجاری  ۲۵ درصد زکات رشد داشته که در این راستا به طوری که در شش‌ماهه امسال در پرداخت زکات مستحب و واجب به ۲۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان رسید.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با تأکید بر اینکه در طرح شتابا قبل از اینکه ایتام در بازار مهارت‌های درآمدزایی را داشته باشند روح دستگیری از ایتام و یتیم‌نوازی را در وجودشان متبلور می‌شود، یادآور شد: در این طرح محرومان توانمند می‌شوند که خوشبختانه در این شاخص نیز شاهد اقدامات خوبی در سطح استان هستیم.

مسعودیان‌راد از اجرای طرح معین‌سازی در استان خبر داد و افزود: در این طرح  یکی از کم‌جمعیت ترین و کوچک‌ترین استان‌های کشور یعنی سمنان به کمک استان بزرگ سیستان و بلوچستان شتافته که نشان از توانمندی‌های استان است که توانسته نگاه محدود منطقه‌ای را به نگاه استانی و کشوری بدل کند.

مسعودیان راد با تأکید بر اینکه طرح معین‌سازی سمنان برای سیستان نشان داد که استان پایگاه بزرگ علمی، پژوهشی و تخصصی در امر فقرزدایی است، متذکر شد: تداوم این روند نشانگر ترویج روحیه دستگیری در سطح ایران اسلامی است.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از مسعودیان‌راد، علی بحیرایی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha