بسیج؛ ارمغان انقلاب اسلامی
کد خبر: 4016302
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان بیان کرد:

بسیج؛ ارمغان انقلاب اسلامی

حسین بهمنش عنوان کرد: بسیج از ارمغان‌های انقلاب اسلامی ایران است و افقی به گستره جهان دارد.

بسیج

حسین بهمنش، جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان به‌مناسبت پنجم آذر ماه روز بسیج مستضعفان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان گفت: بسیج از ارمغان‌های انقلاب اسلامی ایران است و اتصالش به جمهوری اسلامی بسیار مستحکم بوده اما دامنه و حیطه عمل آن صرفا منحصر به محیط داخلی ایران نیست و افق آن جهانی است. اگرچه هسته مرکزی آن در محیط داخلی ایران است اما گستره فعالیت آن می‌تواند در هر سرزمین و میان هر ملتی با افق و آرمان‌های بلند و متعالی باشد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان خاطرنشان کرد: هر نظامی پس از شکل‌گیری، برای تجهیز و سازمان‌دهی مردم در راستای افق و آرمان‌های خود، به یک نهاد مردمی نیاز دارد که بتواند توده مردم را برای موضوعات کلان و عامه سامان‌دهی کند. همچنان که در بسیاری از نظام‌های جهان اعم از شرق و غرب، برای سازمان‌دهی مردم نهادهایی را پایه‌گذاری می‌کنند.

بهمنش با اشاره به ارمغان‌های بسیج برای جمهوری اسلامی تصریح کرد: بسیج همیشه برای کشور و ملت در عناوین و موضوعات مختلف مثمر ثمر بوده و علاوه بر سازمان‌دهی نیروها در راه مشکلات کشور از قبیل نظامی، امنیتی، زیرساختی، سازندگی، بهداشت و درمان، عام المنفعه و غیره، ساختاری تربیت‌کننده و انسان‌ساز هم دارد.

وی نقش تربیت‌کنندگی نهاد بسیج را از ویژگی‌های بارز آن دانست و افزود: عمده کسانی که از هر سن و قشری، ذیل نهاد بسیج فعالیت می‌کنند از منظر نوع تربیت، جامعه‌پذیری، میزان اعتماد عمومی و سایر ابعاد شخصیتی جزو پذیرفته‌شده‌ترین و کارگشا‌ترین افراد جامعه هستند.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند بسیج شجره طیبه است، تصریح کرد: این درخت پاک و مبارک، هر چیزی را که به آن متصل شود پاک و مطهر می‌کند و در عین حال ثمره آن در حوزه‌های مختلف، میوه ی پاکی است که گره‌گشای ملت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha