ابلاغ دستورالعمل جدید تأسیس مؤسسات قرآنی به وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات
کد خبر: 4025680
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

ابلاغ دستورالعمل جدید تأسیس مؤسسات قرآنی به وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، «دستورالعمل ضوابط اجرایی و مقررات تأسیس، فعالیت و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت» که در جلسه هشتم هیئت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی، به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

ابلاغ دستورالعمل ضوابط اجرایی و تأسیس مؤسسات قرآنی

به گزارش ایکنا،‌ پس از تشکیل هیئت هماهنگی صدور مجوز موسسات قرآنی به منظور ایجاد هماهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات قرآنی ـ مردمی، توافقی صورت گرفت و طی آن این دو دستگاه آیین‌نامه مشترکی برای صدور مجوز به موسسات تدوین کردند.

بر همین اساس توافقنامه مشترک میان این دو دستگاه در جلسه چهل و سوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی که دی‌ماه سال 97 برگزار شد، به تصویب رسید و بهمن ماه همان سال نیز ابلاغ شد. به موجب وظایف و اختیارات این هیئت در ماده «2» مبنی بر «تعیین ضوابط یکسان در موضوع صدور مجوز، نظارت و نحوه حمایت از مؤسسات قرآنی» به پیوست «دستورالعمل ضوابط اجرایی و مقررات تأسیس، فعالیت و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و شیوه‌نامه‌‌های الحاقی» که در جلسه هشتم هیئت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی - مردمی به تصویب رسیده است، جهت اجرا به این دو دستگاه ابلاغ شد.

متن مصوبه «دستورالعمل ضوابط اجرایی و مقررات تأسیس، فعالیت و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت» به شرح ذیل است.

«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سازمان تبلیغات اسلامی

در اجرای توافقنامه مشترک صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی موضوع مصوبه جلسه 43 مورخ 1397/10/15 شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به پیوست «دستورالعمل ضوابط اجرایی و مقررات تأسیس، فعالیت و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و شیوه‌‌نامه‌­های الحاقی» که در جلسه هشتم هیئت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی به تصویب رسیده است جهت اجرا ابلاغ می‌‌شود.»

انتهای پیام
captcha