مراسم یادبود طلبه مجاهد، «عارف شامحمدی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4031802
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

مراسم یادبود طلبه مجاهد، «عارف شامحمدی» برگزار می‌شود

مراسم سومین روز درگذشت روحانی خدوم، طلبه مجاهد، مرحوم حجت‌الاسلام «عارف شامحمدی» فردا هشتم بهمن ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی گیلانی در مهدیه رشت برگزار خواهد شد.

مراسم یادبود حجت الاسلام عارف شامحمدی

به گزارش ایکنا از گیلان، مرحوم حجت‌الاسلام «عارف شامحمدی»، مجاهدی بی‌ریا، طلبه‌ای ممتاز و یکی از مربیان موفق مجموعه تربیتی اندیشمندان جوان رشت و عضو شورای عالی این مجموعه بود.

وی مستمراً فعالیت فرهنگی دانش‌آموزی داشته و به‌عنوان خطیب و میاندار دلسوخته هیئت مذهبی عاشقان بقیع رشت فعالیت داشت که متأسفانه بر اثر سانحه تصادف رانندگی به لقاءالله پیوسته و روز گذشته ششم بهمن ماه در آرامستان باغ رضوان رشت در کنار مزار مادر مرحومش به خاک سپرده شد.

در همین راستا حجت‌الاسلام مجتبی روزافروزی، دوست و همکار ایشان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با بیان ویژگی‌های ممتاز شخصیتی وی اظهار کرد: مرحوم حجت‌الاسلام عارف شامحمدی متولد رشت بوده و پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک، مدت کوتاهی طلبه حوزه علمیه رشت بود و سپس به قزوین منتقل شده و سطح 3 حوزوی را در این استان به اتمام رساند. در ادامه به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ورود کرده و پایان‌نامه ارشد خود را با موضوع «بررسی وحدت ملی و همبستگی اسلامی در قرآن و سنت» با موفقیت ارائه کرد.

وی ادامه داد: مرحوم شامحمدی در عمر پربرکت 33 ساله خود در مسیر علمی بسیار پرتلاش بوده و هیچ‌گاه دغدغه مدرک نداشت. وی به‌دنبال استفاده کاربردی از علمش بود و به همین دلیل به حفظ قرآن کریم نیز گرایش یافت تا در تبلیغ دین، موثرتر واقع شود. تا حدود ٨ جزء قرآن را در ارتباط با مجمع‌الحافظین قزوین حفظ کرده و پس از آن با سکونت در شهر مقدس قم در جوار حرم نورانی حضرت معصومه(س) موفق به حفظ حدود ١۵ جزء از قرآن کریم شد.

روزافروزی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و جهادی ایشان بسیار شاخص بوده و همواره دستگیر گروه‌های جهادی و خیریه بود. دلداده اربعین سیدالشهدا(ع) بود و سال‌ها در‌ مسیر پیاده‌روی اربعین حضور داشت و حتی با ارتباط خوبش توانسته بود چند خانواده عراقی که میزبانشان در کربلا بودند را به مشهد دعوت کند و خودش از آن‌ها در ایران پذیرایی نماید و برای تقویت این ارتباط و تاثیرگذاری در این حوزه سال‌های اخیر مجدانه مکالمه زبان عربی می‌آموخت.

وی افزود: بارزترین ویژگی اخلاقی مرحوم شامحمدی مردم‌داری بود. در کنار معنویت، تداوم بر نمازهای مستحبی، تلاوت قرآن و ...، مردم‌داری و اخلاق ایشان باعث محبوبیت گسترده بین همه دوستان شده بود. وی تا می‌توانست در زمان حیات خود برای دوستان خود گره‌گشایی کرده و در رفع نیازهای مردم همتی جهادی داشت. از ایشان دو فرزند پسر 6 و 1 ساله به یادگار مانده‌است.

روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام
captcha