عامل قانون‌شکنی استبداد و استکبار است
کد خبر: 4031956
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

عامل قانون‌شکنی استبداد و استکبار است

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه غرب بزرگترین قانون‌شکن جهان است، گفت: عامل قانون‌شکنی جهالت، استبداد و یا استکبار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امام‌جمعه بیرجند، امروز، 8 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان ضمن محکومیت جنایات آل‌سعود و غربی‌ها در کشتار مسلمانان بی‌گناه یمن، گفت: استکبار جهانی برای کشتن انسانها به‌دنبال هیچ دلیلی نیست و هرجایی که منافع او ایجاب کند انسانها را می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها می‌خواستند ظرف یک هفته یمن را تصرف کنند، اما با ایستادگی ملت غیور یمن نتوانستند به اهداف خود برسند، گفت: غرب بزرگترین قانون‌شکن جهان است آنها برای حمله به کشورها دنبال هیچ دلیلی نیستند فقط می‌کشند و می‌دزدند.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برخی‌ها در داخل متأسفانه جاهلانه و یا آگاهانه بدنبال ترویج فرهنگ غرب و بزک کردن آنها هستند، گفت: اصل قانون‌شکنی از بیرون کشور بر عده‌ای در داخل تحمیل می‌شود، کسانی که نسبت به این موضوعات آگاهی دارند اما خود را به خواب می‌زنند، اینها در واقع نوکری دشمن را می‌کنند.

عبادی با اشاره به اینکه عامل قانون‌شکنی جهالت، استبداد و یا استکبار است، گفت: عده‌ای که می‌فهمند و قانون‌شکنی می‌کنند و این قانون‌شکنی را ترویج می‌دهند، اینها با دشمن ارتباط دارندو  باید برابر این افراد بصیرت داشت.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن نمی‌تواند قرآن را از میان مردم بردارد، لذا به‌دنبال برداشتن قانون قرآن از میان مردم است، گفت: استکبار جهانی برای سلطه بر هر کشوری ابتدا قانون شکنی را در آن جامعه‌ای ترویج می‌دهند و بعد برمردم مسلط می‌شوند، اینها با شیوه‌های رسانه‌ای و فنی برای گول‌زدن مردم حقوق بشر و غیره را مطرح می‌کنند اما بعد که بر مردم مسلط شدند، خون آنها را می‌مکند.

عبادی به سابقه جنایات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در جهان اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها سابقه وحشی‌گری آنها و کشتار مسلمان و حتی مردم خودشان مشخص و مستند است و برکسی پوشیده نیست، آمریکا قبلاً کشف بوده اما اروپایی‌ها با لفاظی و دروغ‌سازی، ایالت متحده آمریکا را ساختند و میلیون‌ها نفر از مردم بومی آمریکا را قتل و عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده آمریکا را برپا کردند.

وی با بیان اینکه سایر کشورهای اروپایی هم مانند انگلیس و فرانسه و آلمان و غیره خون مردم را مکیدند، افزود: انگلیسی‌ها حدود 10 میلیون نفر از جمعیت ایران را از گرسنگی کشتند، اینها حتی به خودشان هم رحم نکردند و در جنگ جهانی اول و دوم بیش از 50 میلیون نفر را کشتند.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه چند وقت قبل قبرهای دسته‌جمعی کودکانی که بومی بودند و به اسم آموزش دادن، آنها را کشته بودند و متأسفانه کلیسا هم در این جنایت شریک بود، برملا شد، گفت: تاکنون بیش از 50 میلیون نفر از افرادی که به کشورهای اروپایی و غربی پناهنده شدند، ناپدید شدند و سرنوشت آنها نامشخص است.

عبادی با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی، تجهیز صدام و گروه های تکفری و داعش و ایجاد جنگ در سوریه، عراق، لبنان همه اینها بخشی از جنایات اروپایی‌ها است، افزود: باید بسیار حواسمان را جمع کنیم که این رسانه‌های دشمن سر ملت کلاه نگذارند، هر جامعه‌ای که قانون شکنی کند زمین‌گیر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام این جهان قانون است، گفت: کار، فکر و ایده‌ای به ثمر می‌رسد که قانون ذی‌ربط را رعایت کند و نیک بختی انسان و خوشبختی جامعه از این مستثنی نیست.

عبادی با اشاره به اینکه خداوند پیامبران را با حجت فرستاده، لذا انسانها در هر کاری باید حجت داشته باشد، گفت: انسان هر کاری که می‌خواهد انجام دهد باید در سیستم علمی خداوند یعنی کتاب خدا و قانون انجام دهد.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه در هر جریانی که قانون آسیب ببیند، انسان زمین‌گیر می‌شود، گفت: هر چیزی قانون مربوط به خود را دارد و به هر آرمانی می‌توان براساس قانون رسید، چراکه همه امور قانون دارد.

عبادی با اشاره به اینکه برخی‌ها حتی در زبان، نگاه و قلم خود هم تقوا را رعایت نمی‌کنند و مردم را می‌گزند، اظهار کرد: هرجا که قانون‌شکنی و سرکشی از قانون وجود داشته باشد، ضرر آن به خود ما انسانها می‌رسد و ممکن است اکنون خبر هم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایده‌آل قانون دارد و با سرکشی از قانون نمی‌توان به جامعه ایده‌آل رسید، افزود: کار نادرست ضرر آن به جامعه می‌رسد، لذا باید روی کلام، سیاست و فرهنگ خود توجه داشته باشیم چراکه اثر آن به دیگران هم می‌رسد.

امام‌‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه متخلف از قانون خودش متوجه بدی کار خود نیست و بسیاری از جوامع هم بدی کار او را درک نمی‌کنند، افزود: کسی که قانون شکنی می‌کند، توجه ندارد که او ده ها هزار مورد از خواسته های زندگی خود را که برکت قانون انجام می‌دهد و از همه امکانات بهره می‌برد.

عبادی با بیان اینکه در کشور وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، افراد و اشخاص حقوقی و حقیقی هستند که به مردم خدمات و امکانات می‌دهند، گفت: قانون است که امروز امنیت را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه صدها هزار شهید در کشور داده شده است تا افراد در آرامش زندگی کنند، گفت: انسان با وجود اینکه این همه از قانون بهره می‌برند اما نوبت به خودش که می‌رسید، متأسفانه برخی‌ها قانون‌شکنی می‌کنند و از جامعه طلب هم دارند که از این بدتر نیست.

انتهای پیام
captcha