عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران فراموش نشود
کد خبر: 4033924
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران فراموش نشود

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح عوامل مهم و تأثیرگذار پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود و مسئولان باید قدر مردم را بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محبی اشنی، عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محبی اشنی، عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، از انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه یاد کرد و نخستین عامل پیروزی انقلاب را ایمان و اسلام ناب محمدی(ص) نام برد و با استناد به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در صحیفه نور، بیان کرد: به باور امام راحل ایمان و اسلام موجب حرکت مردم شد و ما از الله‌اکبر شروع کردیم و به پیروزی رسیدیم؛ باید مراقب باشیم تا این عامل بزرگ به بهانه‌های مختلف از جوانان گرفته نشود.

وی ادامه داد: دومین عامل تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و این امامین حافظ و نگهدارنده انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند و ما نیز وظیفه داریم پیرو راه آنها باشیم و از فرمایشات آنها اطاعت کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم به‌عنوان عامل سوم پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: نقش مردم در این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در کنار مشروعیت، مقبولیت نیز صورت گرفت و مردم خواستار تغییر حکومت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی شدند و با شرکت در همه‌پرسی، بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.

محبی اشنی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تشویق روحانیت و اساتید جهت شرکت در راهپیمایی‌ها بر ضد رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: در زمان قدیم اساتید حوزه، طلاب را تشویق به فعالیت‌های سیاسی و ضد رژیم پهلوی می‌کردند و مردم از قبل انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و زمان حاضر پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و هستند.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: همین مردم فرزندان خود را در دفاع از حریم ولایت از قبل انقلاب تا دفاع از حرم آل الله، تقدیم اسلام و انقلاب کردند و مسئولان نیز باید قدردان این نعمت الهی باشند.

وی وظیفه مسئولان را در قبال مردم بسیار مهم دانست و با بیان فرمایشی از امام راحل که فرمودند «مردم ولی نعمت ما هستند» یادآور شد: مسئولان باید قدر مردم را بدانند و شبانه‌روزی به آنان خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام‌های بلند و اساسی بردارند.

انتهای پیام
captcha