گره اصلی در بحث فرزندآوری/ فعالان فرهنگی اقناع‌سازی کنند
کد خبر: 4040524
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
یک فعال فرهنگی و اجتماعی مطرح کرد:

گره اصلی در بحث فرزندآوری/ فعالان فرهنگی اقناع‌سازی کنند

فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: گره اصلی در بحث فرزندآوری و کاهش جمعیت در مسائل فرهنگی خانواده‌ها است که باید فعالان فرهنگی وارد عمل شوند و اقناع سازی کنند.

حجت الاسلام موسوی فعال فرهنگی و اجتماعی و مولف کتاب مثبت ۳

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید حسین موسوی، فعال اجتماعی و فرهنگی و مولف کتاب مثبت ۳ در نشست گفتمانی با محوریت فرزند آوری که ۱۴ اسفند در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: يکی از هدف های‌ اساسی تشکيل خانواده، فرزندآوری و افزايش نسل صالح است.

فعال اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه در بسياری از آيات و روايات از فرزند به عنوان مایه اميد و خوشبختی، نور چشم، نعمت الهی یاد می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه یکی از معضلات در زمینه کاهش فرزندآوری که هم جامعه نخبگان و مذهبیون هم شامل می‌شود تغییر سبک زندگی اسلامی است که به دلیل تبلیغات بی رویه دشمنان نخبگان مذهبی و غیر مذهبی را به چالش کشانده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه بی‌شک تولد فرزندان در خانواده، احساس مفید و مؤثر بودن را برای پدر و مادر به ارمغان می‌آورد، افزود: بحث فرزندآوری را مقام معظم رهبری در سخنان خود در سال ۹۱ بیان کردند و بر آن تاکید داشتند که باید به جمعیت ۱۵۰ میلیونی برسیم اما بعد از گذشت ۱۰ سال ایشان ۵۱ بار دیگر این موضوع را مطرح کردند و آن را خسارتی جبران ناپذیر خوانند ولی متاسفانه نتوانستم در این مقوله فرهنگ سازی کنیم.

فعال فرهنگی و اجتماعی با تاکید به اینکه خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند، بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت می ‌برند و احساس خوشبختی بیشتری می‌کنند، گفت: در خانواده‌های تک فرزند، محبت و حمایت افراطی یا سخت‌گیری زیاد و کنترل بیش از اندازه به سلامت روانی فرزند آسیب می‌رساند.

حجت‌الاسلام موسوی به منویات مقام معظم رهبری در بحث فرزندآوری اشاره کرد و گفت: فرزندآوری یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظایف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: کاهش جمعیت جوان، برابر است با کاهش نیروی کار و قدرت اقتصادی در کشور که توسعه اقتصادی کشور، در پرتو جوان بودن آن است در حالی که گروه سنی بالای ۶۵ سال ایران طی سه دهه اخیر نزدیک به دو برابر شده است.

مولف کتاب مثبت ۳ در بحث فرزندآوری، با بیان اینکه اطاعت از امر رهبری بر همگان واجب است، افزود: مردم در دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی با تاسی از امام راحل(ره) در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفتند و امروز نیز باید وظیفه خود را بدانیم و از امر ولایت فقیه اطاعت کرده و به نوعی جهاد تبیینی حال حاضر ما اطاعت از ایشان در بحث فرزندآوری است که باید با اقناع سازی نخبگان و اقشار مردم، آنها را به فرزندآوری تشویق کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه دلایل اقتصادی و معیشتی اصل موانع فرزندآوری نیست، تصریح کرد: با پژوهش‌هایی که صورت گرفته مشاهد می‌شود فرزندآوری در برخی مناطق از کشور که خانواده‌ها از سطح اقتصادی در وضعیت بهتری برخوردار بودند کمتر از خانواده‌های با وضعیت اقتصادی نامطلوب است؛ این نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی اصل بر فرزندآوری نیست، لذا گره اصلی در مسائل فرهنگی خانواده‌ها است که باید فعالان فرهنگی وارد عمل شوند و اقناع سازی کنند.

وی با بیان اینکه محروم بودن و دوربودن از فرزند، غم، اندوه، نااميدی و اضطراب را برای خانواده به دنبال دارد، افزود: فرزندآوری و فرزندپروری باعث استحکام خانواده، رضايتمندی از زندگی، تأمين بهداشت روان، توسعه رزق، رشد اجتماعی، افزايش مهارت، شکوفايی استعدادها، کسب معنويت، رضايت الهی و تقويت روابط اجتماعی در خانواده می‌شود.

گفتنی است، کتاب مثبت ۳ تالیف حجت‌الاسلام موسوی در بحث فرزندآوری است که در آن به شبهات مختلف خانواده در مورد فرزندآوری پاسخ داده و یکی از کتاب‌های موفق در این زمینه بوده که در سال ۱۴۰۰ به چاپ صدم رسیده است.

انتهای پیام
captcha