جشنواره «واژه» به دنبال ایجاد توسعه فردی دانشجویان در عرصه فرهنگی و مذهبی است
کد خبر: 4043211
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

جشنواره «واژه» به دنبال ایجاد توسعه فردی دانشجویان در عرصه فرهنگی و مذهبی است

دبیر جشنواره «واژه» گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد توسعه فردی برای دانشجویان مختلف کشور است تا در تولید آثار هنری در عرصه فرهنگی و مذهبی ورود پیدا کنند.

جشنواره «واژه» فاطمی مهدویتحسین فلاح، دبیر جشنواره «واژه»، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برگزاری چهارمین دوره جشنواره «واژه» در مشهد اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد توسعه فردی برای دانشجویان مختلف کشور است تا در تولید آثار هنری در عرصه فرهنگی و مذهبی ورود پیدا کنند.

وی افزود: جشنواره‌های دانشجویی مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود، اما معمولا جشنواره‌‌ای که در حوزه‌های مهدوی و فاطمی فعالیت داشته باشند، محدود است که با توجه به تقارن ایام دهه فاطمیه و نیمه شعبان این دوره از جشنواره «واژه» به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

دبیر جشنواره «واژه» ادامه داد: در نظر داریم افرادی که هنرمند هستند، در این عرصه ورود کرده و آثار هنری تولید کنند، اما از آنجا که این جشنواره دانشجویی است و سطح خیلی بالایی ندارد، افرادی که در عرصه هنری فعالیت نداشته‌اند نیز می‌توانند به این عرصه ورود کنند. در این جشنواره مخاطبان را محدود کرده‌ایم تا کسانی که تاکنون اثرات هنری خود را در هیچ جشنواره‌ای ارسال نکرده‌اند، بتوانند در این جشنواره حضور یابند.

فلاح خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره «واژه» در پنج حوزه هنری قطعه ادبی، داستانک، عکس نوشته، عکاسی با تلفن همراه و تولید کلیپ با تلفن همراه فعالیت دارد.

وی با اشاره به بخش داوری جشنواره «واژه» گفت: سعی کرده‌ا‌یم برای این دوره از جشنواره از داورانی استفاده کنیم که در عرصه‌های خود سرآمد و در خراسان رضوی نیز شناخته شده هستند. بیژن همدرسی که از کارگردانان و نویسندگان جشنواره فجر محسوب می‌شود و از دهه 60 و 70 برای تلویزیون تولید داشته به همراه محمدامین پوراحمدی در بخش تولید کلیپ داوری خواهند کرد.

دبیر جشنواره واژه اضافه کرد: مرتضی عنابستانی در بخش داستانک، مجیدرضا فکری در بخش عکس‌نوشت، امین خسروشاهی، حمیدرضا گیلانی‌فر و جعفر کبوتری در بخش عکاسی و یاسین حجازی در بخش قطعه ادبی آثار ارسال شده را داوری خواهند کرد.

فلاح تصریح کرد: مهلت ارسال ثبت آثار به اتمام رسیده است. از مجوع 500 نفر که در جشنواره واژه حضور پیدا کرده بودند، 260 اثر داوری خواهد شد. در هر بخش سه اثر انتخاب می‌شوند. همچنین هر اثری که نکات هنری و شایستگی‌های استعدادپروری در آن دیده شده باشد نیز از سوی داوران انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اختتامیه این جشنواره تشریح کرد: اختتامیه جشنواره واژه روز جمعه با حضور داوران، اساتید دانشگاه، برخی مسئولان شهری و استانی، هنرمندان و داوران جشنواره در مرکز جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره واژه یادآور شد: از شهرهای شیراز، یزد، اردبیل، تهران و مشهد در این جشنواره شرکت کرده‌اند. در شهرهای شیراز، یزد و اردبیل نمایندگی داشته‌ایم که این جشنواره در سطح دانشگاه آن‌ها برگزار شده و آثار برگزیده در سطح کشوری ارسال شده است. جشنواره واژه برای چهارمین دوره برگزار می‌شود. البته برای نخستین بار است که در عرصه عکاسی و تولید کلیپ قالب‌هایی در این دوره از جشنواره طراحی شده است.

انتهای پیام
captcha