اجرای طرح «تلاوت نور» در سمنان
کد خبر: 4046629
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

اجرای طرح «تلاوت نور» در سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان با بیان اینکه با تمرکز بر آموزه‌های قرآن برنامه‌ای با عنوان برنامه «تلاوت نور» برای همه کانون‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح هر شب ماه رمضان یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

اجرای برنامه «تلاوت نور» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان امروز، 15 فروردین در جمع خبرنگاران ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: تلاش کانون‌های مساجد استان سمنان اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن و پاسداشت این کتاب الهی به‌خصوص در بین جوانان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد برگزار می‌شود افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد با تمرکز بر آموزه‌های قرآن کریم برنامه‌ای با عنوان برنامه «تلاوت نور» برای همه کانون‌ها در نظر گرفته که به واسطه آن در هر شب از ماه مبارک رمضان یک صفحه ازقرآن کریم تلاوت می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری، برنامه‌های کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان سال جاری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه برگزاری محفل انس با قرآن در نیمه رمضان، مسابقات کتابخوانی و مسابقات فرهنگی، مراسم سخنرانی ، اکران فیلم موقعیت مهدی، قرائت دعای عهد وزیارت عاشوراو قرائت ادعیه ماه رمضان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ماه مبارک رمضان است یادآور شد: توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان است که در بین خانواده‌های نیازمند انجام خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان همچنین به اجرای ویژه‌برنامه «روزه‌اولی‌ها» اشاره کرد و گفت: همچنین در شب‌های قدر مراسم‌های معنوی شب‌های احیا درکانون های مساجد استان برگزار می‌شود.

به گفته موسوی؛ ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از اهداف برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

انتهای پیام
captcha