محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد بندرگز برگزار شد
کد خبر: 4050439
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد بندرگز برگزار شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور امام جمعه بندرگز و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه، 28 فروردین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بندرگز برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بندرگز در محفل انس با قرآنبه گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور امام جمعه بندرگز و جمعی از مسئولان شهرستانی شامگاه 28 فروردین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بندرگز برگزار شد.

امام جمعه‌ بندرگز در این مراسم معنوی گفت: کتاب قرآن باعث می‌شود که جامعه بشری به جامعه انسانی تبدیل شود ما انسان‌ها سه مرحله تکامل داریم مرحله بشریت‌، مرحله آدم بودن و مرحله انسان بودن است که از همه سخت‌تر مرحله انسان بودن است. اگر می‌خواهی انسانیت را به معنای واقعی درک کنی باید آن را در کتاب قرآن درک کنی.

حجت‌الاسلام حسینی به فرارسیدن شب‌های قدر و بهترین فرصت برای توبه از گناهان و بازگشت به خدا اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع شب‌های قدر، بخشش انسان از گناهان است؛ یعنی «مغفرت» که باید خودمان را مشمول مغفرت الهی کنیم و یکی از راه‌های که می‌توان مشمول مغفرت خدا قرا گرفت، دورشدن از کینه است. کسی که دیگران را نمی‌ببخشد براساس آیات الهی هرگز مشمول مغفرت خدا قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه بندرگز ادامه داد: لذا پاک کردن دل از کدورت‌ها و کینه‌ها خیلی مهم است و کسی نمی‌تواند وارد شب‌های قدر شود مگر اینکه دلش را پاک کند و اهل مغفرت باشد. این مهمترین عمل شب قدر است.

در این محفل قرآنی سجاد عظیمی، قاری استانی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

انتهای پیام
captcha