اجرای میدانی گروه‌های سرود سمنان به مناسبت عید غدیر
کد خبر: 4071155
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

اجرای میدانی گروه‌های سرود سمنان به مناسبت عید غدیر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان از اجرای میدانی گروه‌های سرود به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان، امروز، 25 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عید سعید غدیر خم مهمترین عید برای شیعیان در جهان است اظهار کرد: اجرای سرود میدانی در سطح شهر سمنان با حضور گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهمترین برنامه‌ها در دهه امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان در دهه کرامت امسال نیز برنامه‌های مختلفی داشته‌اند، متذکر شد: اجرای سرود میدانی در مناطق مختلف شهر سمنان یکی از مهمترین برنامه‌های دهه کرامت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان سرود را یکی از راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان دانست و متذکر شد: سرود با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار است و می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه سرود یکی از مهمترین قالب‌های گفتمان‌سازی هنری است یادآور شد: در قالب سرود می‌توان مفاهیم پیچیده را به زبان ساده منتقل کرد.

به گفته وی با این نگاه رواق سرود فضایی در مسجد است که کشف و تقویت استعدادهای جوان در حوزه سرودهای مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفتمان‌سازی مفاهیم دینی با زبان هنر و افزایش استفاده از محصولات هنری دین محور و جاذبه آفرینی در مساجد از اهداف رواق سرود برشمرد و گفت: کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های هنری بچه‌های مسجد در رشته سرود و تولید آثار فاخر در این رشته نیز از دستاوردهای مهم این رواق به شمار می‌روند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان، سرود را بیانگر فرهنگ و برآمده از عمق دل و جان مردم دانست و افزود: استان سمنان بویژه شهرستان سمنان در زمینه سرود از وضعیت مطلوبی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت برای تقویت گروه‌های سرود در سایر نقاط استان نیز بهره‌مند شد.

انتهای پیام
captcha