نقش تأثیرگذار فراجا در مبارزه با ناهنجاری و مفاسد اجتماعی
کد خبر: 4080531
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

نقش تأثیرگذار فراجا در مبارزه با ناهنجاری و مفاسد اجتماعی

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است، گفت: فراجا در مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد با مفاسد اجتماعی اقدامات مؤثر و گام‌های بزرگی برداشته که قابل توجه است.

سردار حسین اشتری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور، امروز، 2 شهریور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان، بیان کرد: با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از سوی ایسپا، بالاترین فروانی آمار اعتماد عمومی پس از معلمان به پلیس اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است که این مهم باید حفظ شود، ادامه داد: در سایه اعتماد عمومی به این مجموعه کارها را مقتدرانه پیش خواهیم برد. با وجود نیروهای انقلابی و خدوم، مجموعه انتظامی کشور توانست برای امنیت، آرامش و آسایش مردم گام‌های خوبی بردارد.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود جنگ ادراکی به راه انداخته و به دنبال ضربه زدن به فرهنگ و اقتصاد کشور است، اضافه کرد: دشمنان با توطئه‌افکنی قصد دارد مردم را به سمتی هدایت کند تا نسبت به آینده نظام و مسئولان ناامید کند.

دستاوردهای انقلاب بازگو شود

اشتری با بیان اینکه دستاوردهای 43 ساله انقلاب باید بازگو شود، اضافه کرد: با گذشت ۴۳ سال و وجود مشکلات ناشی از تهدید، تحریم، فشارهای بیرونی و گاه ناکارآمدی برخی مدیران پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف حاصل شده است. مردم نیز در برابر تمام ناملایمات ایجاد شده از سوی دشمنان با قدرت ایستادند و براین باوریم که آینده درخشان و باقدرتی پیش‌رو داریم.

وی ولایت‌مداری با مردمی متدین و انقلابی را از ویژگی‌های مردم استان مرکزی دانست و با بیان اینکه این استان از نظر صنعتی و کارگری دارای شاخصه‌های مخصوص به خودش است، اظهار کرد: این استان در محور مواصلاتی اصلی و در همسایگی چند استان قرار دارد و جزو معابر اصلی کشور شناخته می‌شود.

اشتری اضافه کرد: استان مرکزی پیشرفت‌های خوبی در چندسال اخیر داشته و خوشبختانه همه شاخص‌های آن رو به رشد است. شاید در برخی موارد توقعاتی بوده و در مواردی نیز عقب افتادگی‌هایی وجود داشت که عامل آن کارکنان این مجموعه نبودند. تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اگر شاهد افزایش آمار تصادفات هستیم به مراتب سفرها نیز افزایش داشته و از سویی به زیرساخت‌ها اضافه نشده است و این شرایط به همکاران نیروی انتظامی بازنمی‌گردد. آنچه متوجه همکاران بنده است، شاهد رشد خوبی بودیم.

استان مرکزی، چهارمین قطب اقتصادی کشور

به گفته وی استان مرکزی چهارمین قطب اقتصادی کشور، زادگاه امام راحل، مشاهیر و علمای بزرگوار و کریدور و معبر اصلی کشور است و جزو استان‌های استراتژیک کشور به شمار می‌آید که از این جهت همواره مورد توجه است. تهدیداتی در خصوص این استان وجود داشته که با دقت و هوشیاری مسئولان و با عنایت الهی خنثی شده است.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: فراجا در مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد با مفاسد اجتماعی اقدامات مؤثر و گام‌های بزرگی برداشته که قابل توجه است. بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه‌ها برخورد قاطع با باندها، شبکه‌ها و گروه هایی که مروج فساد بودند صورت گرفته است.

اشتری ادامه داد: با رصد تهدیدها در بخش‌های مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماع، سیاسی و ... متوجه قدرت بازدارندگی نظام می‌شویم که در برابر تهدید دشمنان ایستادگی می‌کند. جمهوری اسلامی قدرت دفاعی بازدارنده دارد و با اقتدار و صلابت در برابر ایادی استکبار ایستاده است.  

این مقام مسئول ضرورت انجام اقدامات هوشمندانه را متذکر شد و افزود: مقام معظم رهبری بارها و به دفعات در رابطه با موضوع‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیاناتی داشته و تأکیداتی دارند؛ از این رو باید مراقب نفوذ و اقداماتی که زمینه بروز مشکل را فراهم می‌کند باشیم. جهاد تبیینی که ایشان بیان فرموده و بر انجام آن تأکید فرمودند باید مورد توجه قرار گیرد. معظم‌له در دیدارهای مختلف مسائل را تبیین و روشنگری می‌فرمایند که این تأکیدها باید اولویت همه باشد.

انتهای پیام
captcha