روایت عضو پارلمان انگلیس از اسلام‌ستیزی و خشونت علیه اقلیت‌ها
کد خبر: 4100104
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

روایت عضو پارلمان انگلیس از اسلام‌ستیزی و خشونت علیه اقلیت‌ها

آبسانا بیگم، نخستین عضو محجبه پارلمان انگلیس است که در یادداشتی به قضیه خشونت‌ها در جامعه انگلیس و آزار و اذیت‌هایی که اقلیت‌های دینی بخصوص مسلمانان با آن مواجهند پرداخته است.

به گزارش ایکنا، روزنامه ایندیپندنت آنلاین یادداشتی در مورد لزوم مبارزه با خشونت در جامعه انگلیس منتشر و در آن تأکید کرده که باید از طریق اعتمادسازی نزد قربانیان این نوع اعمال وحشیانه آنان را برای صحبت در مورد آنچه که در معرض آن قرار گرفته‌اند، تشویق کرد.
این یادداشت را آبسانا بیگم، نخستین نماینده زن محجبه در پارلمان انگلیس نوشته است که در آن تأکید می‌کند بهترین راه برای مبارزه با خشونت در خانه و جامعه، افزایش آگاهی جامعه برای ایجاد فضایی است که به افرادی که در معرض چنین تخلفاتی قرار می‌گیرند، کمک می‌کند تا اعتماد کنند که مردم آنها را باور می‌کنند، به آنها گوش می‌دهند و حمایت لازم را از آنها ارائه کنند.
در این یادداشت آمده است: باید اذعان داشت که تلاش برای آزار و اذیت یک نفر پس از جدایی او از همسر خود نوعی خشونت در جامعه است که پس از پایان رابطه بین دو شریک آغاز می‌شود، اما این نوع خشونت به شیوه‌های متفاوتی اعمال می‌شود.
او می‌گوید که اعضای زن پارلمان انگلیس بخصوص آنهایی که از اقلیت‌های قومی و دینی هستند بیشتر در معرض خطر تجاوز و آزار و اذیت‌ها در جامعه هستند، بخصوص مسائلی که به آبروی آنها مربوط می‌شود.
آبسانا افزود: در واقع در طول مدتی که من در پارلمان انگلیس هستم، در معرض هجمه‌هایی بی‌وقفه قرار دارم که با انگیزه‌های حجاب‌ستیزی یا زن‌ستیزی صورت می‌گیرد. در سال 2021 دو سال پس از عضویتم در پارلمان انگلیس در حالی که به عنوان نخستین نماینده محجبه در پارلمان بودم و همزمان با گسترش ویروس کرونا در معرض محاکمه دردناکی قرار گرفتم که هشت روز به طول انجامید.
بیگم تجربه شخصی خود را از خشونت در جامعه و لطمات روانی آن روایت کرد که مربوط به شکایت برادر همسر سابقش از او در خصوص یک قضیه مالی بود و به گفته آبسانا این پرونده‌سازی همزمان با نامزد شدن او از سوی حزب کارگر برای ورود در انتخابات مجلس عوام انگلیس بوده است.
عضو پارلمان انگلیس گفت: گرچه دادگاه تأیید کرد که من از تمام اتهامات وارده مبرا هستم اما می‌ترسم که آسیب روانی که هزینه آن بسیار بیشتر از اتهام کلاهبرداری صرف بود، ممکن است تا آخر عمر همراه من باشد.
وی افزود: این نوع آزار و اذیت‌ها معمولاً ناشی از تمایل به کنترل شریک یا همسر پس از جدایی است، که اعمالی خودسرانه در نظر گرفته می‌شود که در آزار و اذیت نشان داده می‌شود و آسیب زیادی به شریک جدا شده وارد می‌کند.
نماینده مسلمان پارلمان انگلیس گفت: هر اتفاقی هم بیفتد، من از پیگیری موضوع خشونت در خانه و جامعه عقب‌نشینی نمی‌کنم و تسلیم نمی‌شوم. من از تماس‌های بسیاری از زنان از سراسر بریتانیا برای نشان دادن همبستگی خود بسیار متأثر شدم. همچنین به‌خوبی می‌دانم که بازماندگان چگونه با سیستمی که آنها را تحقیر می‌کند و به خواسته‌هایشان رسیدگی نمی‌کند مبارزه می‌کنند و احساس می‌کنم وظیفه دارم همچنان صدای آنها را به گوش مردم برسانم.

انتهای پیام
captcha