۱۱ محفل قرآنی در هجدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4131361
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

۱۱ محفل قرآنی در هجدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از برگزاری ۱۱ محفل قرآنی در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت این استان خبر داد.

علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهانعلی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان فردا، ۱۶ فروردین‌ماه از ساعت ۲۰ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای هماهنگی هر چه بهتر امور، چهار کمیته‌ راه‌اندازی شده است که مسئولیت کمیته محتوایی با اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کمیته رسانه با صدا و سیمای اصفهان، کمیته اجرایی و پشتیبانی با شرکت نمایشگاه‌ها و کمیته نظارت و ارزیابی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: جمع‌بندی فعالیت این کمیته‌ها به برنامه‌هایی تبدیل شد که در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اجرا می‌شود و امیدواریم نمایشگاهی متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ۳۸ برنامه محتوایی از جمله ۱۱ محفل قرآنی با حضور قاریان برتر استانی و ملی در نمایشگاه برگزار می‌شود. همچنین با توجه به شعار نمایشگاه با عنوان «قرآن، خانواده، آرامش»، همایش‌هایی با موضوع خانواده از جمله همایش‌ «خانواده موفق در قرآن» با حضور استاد برتر کشوری و همایش «آشنایی با نهج‌البلاغه در سبک زندگی ایرانی اسلامی» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال استقبال مشارکت‌کننده‌ها نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: سال گذشته، چهار هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار داشتیم که امسال این رقم به ۶ هزار و ۴۰۰ متر در قالب ۲۲۰ غرفه رسیده است که ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تمنایی اضافه کرد: دو استیج در نمایشگاه برای برگزاری رویدادها و محافل پیش‌بینی شده است که هر شب، برنامه‌هایی در آنها برگزار می‌شود. همچنین با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب، بخش فروش اقلام ویژه عفاف و حجاب و محصولات مربوط به قرآن نیز در نمایشگاه فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، ۵۰ محفل قرآنی در ۲۵ شهرستان استان برگزار می‌شود؛ همچنین سرود و مسابقات دانش‌آموزی، قصه‌گویی و جنگ قرآنی با کمک آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد. علاوه بر آن، بخش بازی‌های رایانه‌ای قرآنی به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی در نمایشگاه فعال خواهد بود که به عرضه جدیدترین محصولات می‌پردازد.

پریسا عابدی 

انتهای پیام
captcha