آموزش قرآن در نیجریه از 5 سالگی آغاز می‌شود + فیلم
کد خبر: 4131610
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
مسئول غرفه نیجریه در نمایشگاه قرآن:

آموزش قرآن در نیجریه از 5 سالگی آغاز می‌شود + فیلم

محمد مختار عبدالله گفت: در نیجریه آموزش قرآن به کودکان از سن 5 تا 7 سالگی و به دو روش سنتی و جدید انجام می‌شود. هیچ اجباری در مورد انتخاب روش آموزش وجود ندارد و همه چیز به خود قرآن‌آموز بستگی دارد.

محمد مختار عبدالله، مسئول غرفه نیجریه

به گزارش خبرنگار ایکنا، بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در حال برگزاری است. یکی از موضوعاتی که در این بخش مورد توجه قرار دارد، تلاش نمایندگان کشورهای مختلف برای توضیح روش‌های آموزش قرآن در کشورهای متبوع بوده که ممکن است مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

محمد مختار عبدالله، مسئول غرفه نیجریه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا در مورد تجربه خود از این نمایشگاه گفت: این رویداد، محلی برای ترویج فرهنگ قرآن به خصوص برای کودکان است.

عبدالله توضیح داد: وجود این نمایشگاه‌ و رویدادهای مشابه باعث خواهد شد که ذهن کودکان فرهنگ قرآن را فراموش نکنند. خوشبختانه در نمایشگاه امسال توانسته‌ایم وسایل و ابزاری که در کشور نیجریه برای آموزش قرآن به کودکان استفاده می‌شود به غرفه خود بیاوریم تا بازدیدکنندگان با آنها آشنا شوند.

مسئول غرفه نیجریه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر وحدت مسلمانان در مورد قرآن و مفاهیم آن گفت: همه مسلمانان به قرآن به دیده احترام می‌نگرند و هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی در مورد قرآن وجود ندارد. به نظر من یکی از اهداف نمایشگاه قرآن هم تأکید بر این موضوع و ترویج وحدت اسلامی بین مسلمانان است. این چیزی هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نقطه قوت نمایشگاه امسال را وجود غرفه‌های آموزش حفظ قرآن دانست و گفت: تأکید بر حفظ قرآن در کنار تفسیر و ترجمه آن یکی از بهترین بخش‌های نمایشگاه امسال است.

عبدالله در مورد برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در کشور نیجریه گفت: در نیجریه نمایشگاه‌هایی با این وسعت نداریم. با این همه تلاش می‌کنیم که از نمایشگاه امسال در تهران نکات خوبی را که در برگزاری نمایشگاه لازم است یاد گرفته و حتماً در نیجریه اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش مسابقات قرآن، اقدامات خوبی در نیجریه شاهد بودیم. مسابقاتی با کیفیت بالا در این کشور برگزار می‌شود و امیدوار هستیم که از امسال و بعد از مسابقات سراسری قرآن در نیجریه، نمایشگاهی با محوریت قرآن و موضوعات قرآنی برگزار کنیم.

مسئول غرفه نیجریه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی آموزش قرآن به کودکان در نیجریه با تأکید بر تنوع روش‌های آموزش قرآن در این کشور گفت: در نیجریه آموزش قرآن به کودکان به دو روش سنتی و جدید انجام می‌شود.

وی توضیح داد: در نیجریه معمولاً کودکان از سن 5 تا 7 سالگی به کار حفظ قرآن می‌پردازند. در روش سنتی، آموزش از طریق لوحه‌های چوبی سنتی و با کمک معلم انجام می‌شود. در روش‌های جدیدتر به جای تخته‌های چوبی از تابلو‌های بزرگتر استفاده می‌شود. آموزش هم به صورت گفتن توسط معلم قرآن و نوشتن و تکرار آن توسط کودک انجام شده که به حفظ تدریجی قرآن می‌انجامد. این روش‌ها بسیار مفید و مؤثر هستند با این همه هیچ اجباری در مورد انتخاب روش آموزش وجود ندارد و همه چیز به خود قرآن‌آموز بستگی دارد.

عبدالله در پایان گفت: استقبال از نمایشگاه امسال با توجه به تعطیلات سال نو که بیشتر مردم در سفر بودند روزافزون بوده است و فکر می‌کنم که هفته آینده استقبال از نمایشگاه بیشتر هم بشود.

گفت‌وگو از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha