معرفی دستاوردهای قرآنی سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4131778
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
سیدعلیخانی مطرح کرد؛

معرفی دستاوردهای قرآنی سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه قرآن

رئیس اداره ارتباطات اداره کل فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه علاوه بر نمایش دستاوردهای قرآنی سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه قرآن کریم میز خدمت نیز فراهم شده است گفت: در بخش میز خدمت سازمان تأمین اجتماعی دو بخش بیمه و درمان ایجاد شده و به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره درمان، تغذیه، ویزیت و توضیحات بیمه‌ای ارائه داده می‌شود.

سید ارسلان سیدعلیخانی، رئیس اداره ارتباطات اداره کل فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی مسئول غرفه سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با حضور سازمان تأمین اجتماعی در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: سازمان تأمین اجتماع فعالیت‌های قرآنی خوبی از جمله محافل انس با قرآن برای کارکنان سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌کند. تاکنون 24 دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را در سازمان تأمین اجتماعی برای کارمندان این سازمان برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مسابقات حفظ قرآن در پنج جزء، ۱۰ جزء، بیست جزء و کل قرآن کریم و در بخش قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. تا سال گذشته این مسابقات فقط برای کارکنان تأمین اجتماعی برگزار می‌شد اما در سال 1401 در بیست‌وچهارمین دوره این مسابقات این توفیق نصیبمان شد تا مسابقات را گسترش دهیم و خانواده همکاران را نیز در این مسابقات شرکت کنند. در این دوره خانواده‌های کارکنان بانک رفاه کارگران و کارکنان شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی که مربوط به شستا می‌شود نیز توانستند در مسابقات قرآن کریم شرکت کنند.

سیدعلیخانی افزود: هشت هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و 300 نفر به مرحله نهایی دست یافتند و 60 نفر به مرحله بین دستگاهی راه پیدا کردند. این اتفاق حرکت بسیار جالبی  بود و خانواده‌های کارکنان از این اتفاق بسیار استقبال کردند و این اتفاق انگیزه‌ای شد تا در سال آتی این مسابقات برای همکاران بازنشسته نیز برگزار شود.

رئیس اداره ارتباطات اداره کل فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: علاوه بر مسابقات قرآن کریم فعالیت‌های آموزشی نیز برای کارکنان و همکاران برگزار می‌شود که با حضور اساتید برتر قرآن کریم سعی می‌شود تا سطح شرکت کنندگان ارتقاء یابد. همچنین با برگزاری کلاس‌های عمومی با حضور اساتید دارالقرآن، کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی آموزش داده می‌شود. در تلاشیم تا این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر نمایش دستاوردهای قرآنی سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه قرآن کریم میز خدمت نیز فراهم شده است ادامه داد: در بخش میز خدمت سازمان تأمین اجتماعی دو بخش بیمه و درمان ایجاد شده و به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره درمان، تغذیه، ویزیت و توضیحات بیمه‌ای ارائه و به مشکلات و سوالات بیمه‌ای افراد پاسخ داده می‌شود. اگر کسی علاقه‌مند به عقد قرار داد با سازمان تأمین اجتماعی است تا خود را بیمه کند همینجا به صورت آنلاین می‌تواند بیمه شود.

سیدعلیخانی بیان کرد: فعلاً این مسابقات در سطح کارکنان تأمین اجتماعی و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود. خانواده سازمان تأمین اجتماعی در مجموعه شرکت‌های آن مشغول به کار هستند بسیار گسترده است که جمعیت مخاطب سازمان تأمین اجتماعی، یعنی بیمه شدگان بیش از چهل میلیون نفر است که از توان سازمان خارج است تا این جمعیت عظیم را پوشش دهیم.

انتهای پیام
captcha