پیام آیت‌الله‌ مظاهری به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
کد خبر: 4131790
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

پیام آیت‌الله‌ مظاهری به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

آیت‌الله‌العظمی مظاهری در پیامی به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان تأکید کرد که اگر نمایشگاه قرآن و عترت، قدمی در راه انتقال صحیح آموزه‌های وحیانی، به درستی و صحت بردارد، بی‌شک کار بزرگ و شایسته‌ای کرده است.

آیت‌الله‌ مظاهری

به گزارش ایکنا، حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری پیامی به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان صادر کرد که شامگاه 16 فروردین در آیین گشایش نمایشگاه، از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرائت شد. متن این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

قال الله سبحانه و تعالی: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ»

برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در ماه مبارک رمضان و در شب میلاد باسعادت قرآن ناطق، امام حسن مجتبی(ع) را گرامی داشته و از همه متصدیان و دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی و قرآنی و نیز همه بازدیدکنندگان عزیزی که دل در گرو عشق به قرآن و پیمودن راه نورانی آن کتاب مقدس و عمل به تعالیم حیات‌بخش آن دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

همان‌گونه که بارها تأکید شده است، هدف اصلی و درون‌مایه این گونه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، انتقال صحیح پیام‌های روح‌نواز و زندگی‌ساز قرآن کریم و عترت طاهره(ع) به مخاطبان و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گوناگون فکری، سمعی، بصری و هنری در این انتقال است و اگر نمایشگاه قرآن و عترت بتواند در مسیر این انتقال مفاهیم و تعالیم به مخاطبان و بازدیدکنندگان، قدم‌هایی برداشته و آنان را با آموزه‌های انسان‌ساز قرآن و عترت، هر چه بیشتر آشنا و مأنوس نماید و روح عمل و التزام به این آموزه‌ها را در آنان هر چه زنده‌تر و فعال‌تر نماید، به مقصود اساسی و منظور اصلی خود دست یافته و در این صورت، نتیجه زحمات و عملکرد برنامه‌ریزان و متصدیان این حرکت‌ها بر هدف و غرض آنان منطبق گردیده و بدین سبب، آنان با لطف الهی به توفیق دست یافته‌اند.

این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باید مخاطبان را با آرمان‌های اصلی قرآن و عترت ـ که همگی در مسیر ساختن انسان طراز قرآن و عترت و به دنبال آن، پدید آمدن جامعه طراز قرآن و عترت است ـ آشناتر و معرفت و آگاهی و انس آنان با این معارف انسان‌ساز و جامعه‌ساز را ارتقا بخشد.

همه ما امروز و همواره به این معارف نورانی و روشنی‌بخش نیازمندیم.

نیازمندیم که بدانیم: ما در مسیر ابدیت قرار داریم و باید به فکر سرای جاودانه خود باشیم، نه اینکه زندگی و متاع زودگذر دنیا را برگزینیم: «بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‌».

نیازمندیم که بدانیم: رستگاری فقط در گرو پالایش نفس، تزکیه روح، یاد خداوند و عبودیت اوست: «قَد أَفلَح‌َ مَن‌ تَزَکّی‌‌ وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى».

نیازمندیم که بدانیم: آنچه را بر خود می‌پسندیم، بر دیگران نیز باید بپسندیم: «وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ».

نیازمندیم که بدانیم: نه تنها با دوستانمان که حتی با دشمنانمان و مخالفانمان نیز باید به عدالت و انصاف رفتار کنیم، وگرنه از جاده تقوا خارج شده‌ایم: «وَلَا يَجْرِ مَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚاعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ».

نیازمندیم که بدانیم: اهل ایمان، برادران و خواهران، پیوندیافتگان و یاران و یاوران یکدیگرند: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ».

این‌ها و ده‌ها فقره دیگر از پیام‌های نجات‌بخش و تعالیم روح‌نواز قرآن کریم، نیاز امروز جامعه ما و نیاز همیشه ماست و اگر نمایشگاه قرآن و عترت، قدمی در راه انتقال صحیح این آموزه‌های وحیانی، به درستی و صحت بردارد، بی‌شک کار بزرگ و شایسته‌ای کرده است.

امید که با الطاف الهی و زحمات متصدیان امر، چنین باشد. توفیقات همگان را از خداوند تعالی خواستارم.

حسین المظاهری

14/ رمضان المبارک/ 1444

16/ فروردین/ 1402

انتهای پیام
captcha