استفاده از ظرفیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4131860
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
مسئول غرفه اندونزی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ قرآنی

قیصر الحدار، مسئول غرفه اندونزی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به ظرفیت فضای مجازی و پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام برای معرفی و گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه بهتر است تبلیغات گسترده‌ای با محوریت غرفه‌های بخش بین‌الملل در یوتیوب داشته باشند تا افراد بیشتری با سازوکار این نمایشگاه و عملکرد آن آشنایی پیدا کنند.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در حال برگزاری است و یکی از نکات مورد توجه آن حضور نمایندگانی از اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی جهان در این نمایشگاه برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

قیصر الحدار (Caesar Alhaddar) از طلاب جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه و مسئول غرفه اندونزی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی که با خبرنگار ایکنا داشت در مورد سطح کیفی نمایشگاه با اشاره به تعدد غرفه‌های بین‌المللی در این رویداد قرآنی گفت: حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف اسلامی در این نمایشگاه به جذابیت و تنوع آن کمک می‌کند.

الحدار افزود: ما امیدوار هستیم با حضور در این نمایشگاه و به خصوص اینکه این رویداد در ماه رمضان برگزار می‌شود بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین افراد بیشتری گسترش دهیم.

این طلبه جامعه‌المصطفی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در اندونزی گفت: در اندونزی‌ هم نمایشگاه‌های بسیاری با محوریت قرآن و فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه‌ها معمولا قاریان برجسته اندونزی حضور دارند و مراسم تلاوت قرآن برگزار می‌کنند.

 مسئول غرفه اندونزی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به ظرفیت فضای مجازی و پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام برای معرفی و گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه بهتر است تبلیغات گسترده‌ای با محوریت غرفه‌های بخش بین‌الملل در یوتیوب داشته باشند تا افراد بیشتری با سازوکار این نمایشگاه و عملکرد آن آشنایی پیدا کنند.

الحدار در مورد گسترش فرهنگ قرآنی در اندونزی گفت: در اندونزی مردم به قرآن علاقه‌ بسیاری دارند و بیشتر از همه در ماه رمضان این علاقه نمود پیدا می‌کند؛ دولت با برگزاری‌ جشنواره‌ها و رویدادهای قرآنی برای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می‌کند. این تلاش به صورت پخش و بارگذاری قرائت قرآن و برنامه‌های قرآنی در یوتیوب و اینستاگرام است که باعث می‌شود بسیاری از مسلمانان به آن دسترسی داشته باشند.

الحدار در پایان ابراز امیدواری کرد که سال آینده نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشد و افزود: مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن ایران باید برای بالابردن سطح کیفی این رویداد قرآنی، دعوت از تعداد زیادی از شرکت کننده خارجی را در دستور کار قرار دهند.

گفتگو از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha