ارائه خدمات ازدواج آسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4131966
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

ارائه خدمات ازدواج آسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مرکز احیاگران سنت نبوی نسبت به ارائه خدمات ازدواج آسان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اقدام می‌کند.

ازدواج آسانایمان زیبایی، مدیر اجرایی غرفه ترویج ازدواج آسان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه فعالیت‌ها و برنامه‌های این غرفه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: گروه جهادی احیاگران سنت نبوی با عنوان گروه اجرا کننده این بخش در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور پیدا کرده است.

وی افزود: این گروه جهادی مدت سه سال است که فعالیت می‌کند و فعالیت اصلی آن نیز بر محور همسان‌گزینی و معارفه ازدواج اصولی اسلامی دائم است. در این راستا 10 شعبه از مرکز ترویج ازدواج آسان در تهران فعالیت دارد و در این 10 شعبه مجموعه‌ای از خدمات مصاحبه و مشاوره به متقاضیان مختلف ارائه می‌شود.

زیبایی ادامه داد: در طول سه سال گذشته 2700 نفر مراجعه کننده داشتیم که در این میان متولدین دهه 60 و 70 بیشترین میزان مراجعه را داشته‌اند. از این میان حدود 1200 معارفه شکل گرفته و تاکنون 170 ازدواج موفق به ثبت رسیده است. همچنین، خوشبختانه 20 فرزند نیز از این ازدواج‌ها متولد شده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار بحث معارفه و همسان‌گزینی، بحث دوره‌های آموزشی نیز برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است که مجموعه مباحث مختلفی از بحث خودآگاهی و خودشناسی، مهارت‌های انتخاب همسر و نحوه برخورد با تعارضات زندگی مشترک را شامل می‌شود که هم آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج را دربرمی‌گیرد.

زیبایی اظهار کرد: ما 97 دوره آموزشی را تاکنون برگزار کرده‌ایم که حدود 1100 مشاوره فردی و تخصصی نیز در این زمینه ارائه شده است. در کنار این مباحث بخش دیگری به نام مشاوره زوجین نیز وجود دارد که مربوط به زوجینی می‌شود که در شرف جدایی بودند و با مشاوره‌هایی که ارائه شد، 20 زوج نیز خوشبختانه به زندگی بازگشته و مشغول به زندگی مشترک هستند.

وی بیان کرد: روال کار برای افرادی که قصد دارند تا از خدمات این مرکز استفاده کنند به این صورت است که سامانه نوبت‌دهی برای افراد و متقاضیان در نظر گرفته شده است که هم بر روی وبسایت sonatnabavi.ir قرار داشته و هم شماره تلفنی برای این منظور در نظر گرفته شده است. در این راستا، نوبت‌دهی صورت گرفته و بر مبنای آن افراد برحسب منطقه‌ای که در آن سکونت دارند، به نزدیک‌ترین شعبه مرکز معرفی شده و نوبت آن‌ها ثبت می‌شود.

زیبایی بیان کرد: پس از نوبت‌دهی، افراد با یکی از والدین خود به شعبه مورد نظر مراجعه می‌کنند؛ چراکه فعالیت مرکز به این صورت است که افراد باید حتما با والدین خود به شعب معرفی شده مراجعه کنند. به این ترتیب متقاضیان در دفتر مورد نظر حضور یافته و فرآیند نوبت‌دهی و دیگر مراحل کار برای آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha