ارائه نرم‌افزارهای قرآنی مرکز نور با تخفیف 20 درصدی
کد خبر: 4131969
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

ارائه نرم‌افزارهای قرآنی مرکز نور با تخفیف 20 درصدی

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) گفت: غرفه این مرکز در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به عرضه محصولات و نرم‌افزارها با تخفیف 20 درصدی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بهرامی، مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: این مرکز حدود 33 سال با هدف تسهیل دسترسی محققان به منابع علوم اسلامی تأسیس شده است. حوزه‌های پژوهش‌های اسلامی یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که در آن فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به صورت مستمر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور دارند، افزود: محصولات این مرکز دارنده عنوان‌های متعددی است. امسال نیز در بخش دانش‌بنیان‌های سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، روبروی ستون 64 حضور داریم و مجموعه محصولات قرآنی و علوم اسلامی به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

بهرامی بیان کرد: این مرکز نرم‌افزارهای مختلفی در حوزه قرآن، تفسیر، علوم قرآن و احادیث تفسیری ارائه کرده است که معروف‌ترین آن نرم‌افزار جامع التفاسیر است. طی سال‌های اخیر مرکز تلاش کرد تا بتواند مجموعه اطلاعاتی که درباره قرآن کریم در قالب نرم‌افزارهای مختلف ارائه کرده است را در قالب یک وبگاه قرآنی به نشانی quran.inoor.ir ارائه کند.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تأکید بر اینکه این محتواها در اینترنت قابل دریافت و دسترسی است، اضافه کرد: البته طی سال‌های اخیر اقداماتی انجام شده است که این فعالیت‌ها در قالب یک اپلیکیشن سبک و قابل استفاده به عموم علاقه‌مندان عرضه می‌شود و تلاش کردیم حجم عظیمی از اطلاعات قرآنی را در قالب نرم‌افزار موبایلی با عنوان «قرآن نور» به صورت رایگان در بازارهای اندرویدی چون گوگل پلی، مارکت و ... در دسترس مخاطبان قرار دهیم.

وی ادامه داد: سعی شده است تا در خلال این نرم‌افزار نیازهای مختلف علاقه‌مندان به قرآن و قرآن‌پژوهان را برطرف کنیم از جمله ارائه متن قرآن با نمایش عثمان طه و تجویدی که براساس قرائت به رنگ‌های مختلف اعراب‌ها و حروف خوانا و ناخوانا، از لحاظ بصری، نمایش داده می‌شود. همچنین برای قرائت قرآن 23 دوره کامل قرائت قرآن را به صورت ترتیل و تحقیق و تحدیر از قاریان ایرانی و جهان اسلام در این نرم‌افزار ارائه کرده‌ایم.

بهرامی اضافه کرد: در نرم‌افزار قرآن من اگر بخواهیم به محتوا و مفاهیم قرآن مراجعه کنیم، با حدود 122 ترجمه از قرآن به 31 زبان برخورد خواهیم کرد که علاقه‌مندان می‌توانند ترجمه قرآن را به هر زبانی که تمایل دارند دریافت کنند. همچنین مجموعه تفاسیر که طی این سال‌ها در نرم‌افزار جامع التفاسیر ارائه شده بود در این نرم‌افزار ارائه شده، چیزی حدود 260 دوره تفسیر قرآن یعنی کتابخانه‌ای فراتر از هزار و 500 جلدی را شاهد خواهیم بود که البته بطور اجمال در ذیل آیات آمده است و مخاطبان باید تفاسیر تفصیلی را در کتابخانه نور دنبال کنند.

وی ادامه داد: تجزیه و ترکیب تمام آیات قرآن به اضافه دسترسی موضوعی به آیات قرآن (که از مجموعه کارهای موضوعی در قرآن است) در این نرم‌افزار ارائه شده است. حدود 250 هزار مفهوم از قرآن استخراج شده است که در دسترس مخاطبان قرار داده شده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن می‌توانند با حضور در این غرفه از تخفیف 20 درصدی محصولات بهره‌مند شوند.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» تا 26 فروردین ماه از ساعت 17 تا 24 پذیرای علاقه‌مندان است. 

انتهای پیام
captcha