استقبال از غرفه مرکز هنرهای تجسمی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4131975
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴
سهرابی به ایکنا خبر داد

استقبال از غرفه مرکز هنرهای تجسمی در نمایشگاه قرآن

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور جدی این مرکز در قالب بخش‌های مختلف در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های پیش روی این مرکز در سال جاری و نیز بخش هنر سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: مجموعه هنرهای تجسمی به دلیل گستردگی فعالیت‌ها و مخاطبان و تعداد افزون هنرمندانی که در این عرصه فعال هستند، تأثیر فراوانی در معرفی و یا طراحی برنامه‌های هویتی تمدنی اسلامی ـ ایرانی دارد.

سهرابی در رابطه با برنامه‌های مرکز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: با رایزنی‌هایی که در این زمینه انجام شد، بنا بر این شد که مرکز هنرهای تجسمی نیز حضور چشمگیری در نمایشگاه داشته باشد. ظرفیتی در هنرهای تجسمی وجود دارد که رشته‌ها، هنرها و هنرمندان این حوزه می‌توانند تأثیر فراوانی در معرفی و توسعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشند. به همین دلیل تمام توان خود را برای حضور بهتر در نمایشگاه به کار برده و غرفه مرکز را در چند حوزه نقاشی، تصویرسازی، نگارگری، طراحی روی سفال و سرامیک و ... برپا کردیم که به توفیق الهی با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی و حرکت به سمت استان‌های مختلف از اهداف مهم مرکز هنرهای تجسمی در سال جاری خواهد بود، گفت: در تعریف فعالیت‌های دیگر مرکز نیز بحث دوسالانه‌ها را مطرح کردیم که تقریبا هرکدام چندین سال تعطیل شده بودند. در حال حاضر دوسالانه نگارگری بعد از شش سال تأخیر در حال برگزاری است.

مدیر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های پیش روی مرکز نیز اظهار کرد: برنامه‌های مناسبتی را برای ایام مختلف سال در نظر گرفته‌ایم که برای مثال می‌توان به برنامه ویژه برای روز قدس اشاره کرد. این برنامه در راستای زدودن برنامه دشمن و سوء‌استفاده آن‌ها در مورد شعار «زن، زندگی، آزادی» اجرا می‌شود و شعار آن نیز «زن، عفیفانه و آزادگی» خواهد بود. همچنین، به دنبال این هستیم که اتفاقات جدید در حوزه هنرهای تجسمی رقم بخورد که یکی از آن‌ها اعطای جایزه ویژه تقدیر از رسانه برتر در حوزه‌های خبرنگار برتر، نویسنده و تحلیل‌گر برتر خواهد بود که فراخوان آن به زودی منتظر خواهد شد.

 سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۶ فروردین‌ پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام
captcha