حلقه‌های حفظ سوره مبارکه الرحمن در غرفه مکتب قرآنی امام رضا(ع)
کد خبر: 4132024
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

حلقه‌های حفظ سوره مبارکه الرحمن در غرفه مکتب قرآنی امام رضا(ع)

غرفه مکتب قرآنی امام رضا(ع) در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن ثبت‌نام از قرآن‌آموز برای دوره‌های آموزشی در حلقه‌های حفظ سوره مبارکه الرحمن ثبت‌نام می‌کند.

غرفه مکتب قرآنی امام رضا(ع)به گزارش خبرنگار ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب امام رضا(ع) با حضور در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن(ستون ۱۱۳) ضمن معرفی دوره‌ها و ثبت‌نام از علاقه‌مندان، آنها را به حضور در حلقه‌های حفظ سوره الرحمن (واقع در طبقه دوم شبستان) دعوت می‌کند.

این مؤسسه با هدف افزایش  معرفت، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای طرح‌های اختصاصی و خلاقانه در آموزش قرآن به کودکان و بززگسالان آغاز کرده است.

این دوره‌ها شامل کلاس غنچه‌های نور ویژه کودکان ۲ تا ۴ سال با رویکرد آشنایی مفاهیم قرآنی و حفظ قصارالسور و تقویت تمرکز، تقویت حواس پنجگانه، تقویت مهارت‌های حرکتی و کلامی و دست‌ورزی و قصه‌گویی، کلاس شکوفه‌های نور ویژه کودکان ۴ تا ۷ سال با قصه محوری و آشنایی خردسالان با داستان‌ها و مفاهیم سوره‌ها است.

حلقه‌های حفظ سوره مبارکه الرحمن در غرفه مکتب قرآنی امام رضا(ع)

از دیگر دوره‌ها می‌توان به کلاس بازی شکوفه‌های نور و با محوریت پخش صوت قاریان و حفظ با استماع صوت، کلاس روخوانی مختص دختران ابتدایی و آشنایی با رسم‌الخط‌های قرآن، کلاس حفظ دختران و حفظ و تفسیر اجتماعی آیات ویژه بانوان بالای ۱۸ سال و در کنار آن برنامه مرور و تثبیت، اشاره کرد.

کلاس تجوید و صوت و لحن، آشنایی با مباحث الحان و نغمه‌های قرآنی، قرائت تقلیدی، کلاس حفظ پسران ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال از دیگر دوره‌های آموزشی این مؤسسه است.

این مؤسسه تاکنون طرح‌هایی چون طرح رسول اکرم(ص) با هدف قرائت و معرفت‌افزایی نسبت به سوره‌‌های قرآن در مناطق محروم و طرح قصه‌گویی با محوریت هویت‌یابی دینی و تاریخی کودکان و نوجوانان را برپا کرده است.

علاقه‌مندان برای شرکت‌ در طرح‌های این مؤسسه و یا دوره‌ها می‌توانند با شماره‌های ۰۹۹۲۲۳۰۷۲۱۲ و ۰۲۱۸۸۵۷۷۸۱۹ مرتبط باشند.

یادآور می‌شود سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا ۲۶ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام
captcha