دیدار نوروزی جامعه قرآنی خراسان‌جنوبی و طرح چندین پیشنهاد
کد خبر: 4132025
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

دیدار نوروزی جامعه قرآنی خراسان‌جنوبی و طرح چندین پیشنهاد

در دورهمی جامعه قرآنی خراسان‌جنوبی در غرفه ایکنا واقع در نمایشگاه قرآن بیرجند چندین پیشنهاد برای ترویج زندگی قرآنی تأکید شد.

دورهمی جامعه قرآنی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به بهانه بیستمین سالروز تأسیس ایکنا، مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی خراسان‌جنوبی، روز گذشته، 17 فروردین‌ماه در محل غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه قرآن بیرجند برگزار شد. در این مراسم بر ضرورت توجه ایکنا به موضوعات روز جامعه و ادامه تعاملات با دستگاه‌های قرآنی و همچنین پیشنهاداتی برای ادامه مسیر پیشرفت قرآنی از رهگذر این خبرگزاری تأکید شد.

فعالیت‌های اثرگذار ایکنا

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در این مراسم گفت: خبرگزاری ایکنا اولین خبرگزاری جهان اسلام است که به ۲۱ زبان زنده دنیا اخبار را منتشر می‌کند. معرفی چهره‌های قرآنی شاخص، بیان دغدغه‌های قرآنی در مصاحبه‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های قرآنی با حضور فعالان، برگزاری کارگاه‌های رسانه‌ای، معطوف کردن توجه مدیران قرآنی به مشکلات مؤسسات قرآن و گشودن پرونده‌های مختلف خبری و پیگیری مستمر موضوعات از جمله فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا در طول سال گذشته بود که امیدواریم در سال جدید در این حوزه‌ها پررنگ‌تر وارد شویم.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با تأکید بر توجه به معانی آیات قرآن بیان کرد: این امر باید در جلسات تفسیر مساجد دیده شده و در سطح جامعه گسترده شود که امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز مؤثر عمل کنیم.

ایکنا بین مراکز فرهنگی و مذهبی رقابت سازنده ایجاد کند

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم بر ایجاد رقابت بین مساجد و مراکز فرهنگی و دارالقرآن‌ها از طریق ارسال اخبار به‌منظور کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها تأکید کرد‌.

حجت الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه زمانی که این رقابت مثبت از طریق خبرگزاری ایکنا رخ دهد این مراکز بهتر و بیشتر فعالیت می‌کنند، افزود: از تعامل خبرگزاری ایکنا در معرفی وجوه ناشناخته نماز در طول سال به جامعه مخاطب بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم همکاری بین ستاد اقامه نماز و این مجموعه ادامه داشته باشد‌.

زندگی‌های ویژه قرآنی در ایکنا پررنگ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعت نیز اظهار کرد: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه توجه به مساجد و یا ترویج آموزه‌های قرآنی داشته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات

وی با بیان اینکه لازم است بیش‌ از این ورود پیدا کرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌توان در آن توجه ویژه‌ای به سبک زندگی قرآنی داشت، خبرگزاری ایکناست که لازم است به افرادی با زندگی‌های قرآنی ویژه توجه ویژه کرده و گاهی اوقات خبرسازی کند.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر معرفی سبک زندگی قرآنی گفت: به نظر می‌رسد توجه به سبک‌های زندگی بر مبنای قرآن کار این خبرگزاری را جذاب‌تر می‌کند تا در عرصه تشویق و ترغیب زندگی قرآنی برای جامعه مخاطب فعال‌تر باشد.

وقف‌ها و نذرهای قرآنی توسعه یابند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد خادم خوبی برای قرآن باشیم، اظهار کرد: وقتی برای قرآن خادم خوبی باشیم برای حوزه عترت نیز این خادمی وجود خواهد داشت، چراکه از یکدیگر جدا نیستند.

وی با بیان اینکه هرچه برای فرهنگ قرآنی تلاش کنیم موفق خواهیم بود، افزود: این امر یک سرمایه و باقیات‌الصالحات برای انسان خواهد بود و وقتی برای باقیات‌الصالحات تلاش کنیم به همان نسبت فساد در جامعه کاهش می‌یابد.

رضایی با تأکید بر توجه به جوانان در عرصه ترویج فرهنگ قرآن تصریح کرد:‌ وقتی به برکاتی که برای تلاوت قرآن در خانه شمرده شده توجه می‌کنیم می‌بینیم باید در عرصه توجه به قرآن در منزل ورود جدی داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه در استان دستگاه‌های مختلف در این حوزه کار انجام می‌دهند اما کافی نیست، بیان کرد: امروز می‌بینیم که افراد مدارک عالی دارند، اما شاید در خواندن و تلاوت قرآن ضعیف باشند که باید در این عرصه به‌صورت ویژه کار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف کارهای ویژه و مختلف قرآنی انجام می‌شود و اکنون حرکت‌های خوبی انجام شده است، ادامه داد: وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی این است و رویکردها نیز به‌صورت سازمان یافته در حال انجام است، اما باید زیرساخت‌ها را آماده کرد و به سمت وقف‌ها و نذرهای قرآنی گام برداریم.

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز قرآنی با محوریت خبرگزاری ایکنا

رضایی با بیان اینکه با تمام‌ فعالیت‌های صورت گرفته قرآن کریم هنوز مهجور است، افزود: باید هزینه شود تا این کتاب آسمانی از مهجوریت خارج شود تا دنیا را متوجه خود کند و در این حوزه خبرگزاری ایکنا می‌تواند به صورت تخصصی وارد عمل شود.

وی با بیان اينکه خبرگزاری ایکنا خبرگزاری خاص و ویژه و منحصر به‌فرد کشوری است که به ۲۱ زبان زنده دنیا انتشار خبر دارد، افزود: باید این توان در حد اعلی دیده شود و می‌تواند حرکت‌های بزرگتری فراتر از خبر داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اينکه خبرگزاری ایکنا با ظرفیتی که دارد می‌تواند به‌صورت‌ تخصصی به این حوزه‌ها وارد شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهیم در این مجموعه هیئت اندیشه‌ورزی تشکیل شود تا موضوعات را رصد کند و سپس این امر به باقی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تسری یابد.

رضایی با بیان اينکه باید در حوزه قرآنی ظرفیت‌های ملی و ویژه را جذب کنیم، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰۰ محفل قرآنی ثبت شده در استان داریم که باید به کمک این خبرگزاری شناخته شده و توسعه یابند. پیشنهاد می‌شود نشست‌های مشترک بیشتری در طول سال بین جامعه قرآنی تشکیل شود تا به هم‌اندیشی لازم در خصوص توسعه فرهنگ قرآنی برسیم.

ایکنا از چهره‌های ناشناخته قرآنی الگو بسازد

حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه، معرفی چهره‌های قرآنی استان را توسط خبرگزاری ایکنا یکی از شاخصه‌های اصلی این رسانه دانست و گفت: خبرگزاری ایکنا بهترین ملجا برای معرفی این افراد است که گاهی در کنار ما زندگی می‌کنند و از آنان بی‌خبر هستیم.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی

وی یادآور شد: چه خوب است این افراد که در میان دغدغه‌های روزگار موفق به حفط قرآن شده و یا زندگی ویژه‌ای دارند در خبرگزاری ایکنا و سپس در باقی رسانه‌ها معرفی شوند تا ضمن الگوسازی، توجه‌ها به آنان جلب شود‌.

همچنین در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌جنوبی، نمایندگانی از حوزه قرآن و عترت آموزش و پرورش، مکتب نرجس(س) بیرجند، اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی و حوزه علمیه حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha