7 هزار «روزه اولی» در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند
کد خبر: 4132029
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

7 هزار «روزه اولی» در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری گردهمایی «روزه اولی‌ها» با حضور هفت هزار دانش‌آموز مکلف پایه سوم ابتدایی مدارس نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد.

صدرالدین زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس، غرفه ایکناصدرالدین زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن این استان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: در این نمایشگاه پنج دارالقرآن آموزش و پرورش استان فعالیت دارند که چهار دارالقرآن متعلق به دانش‌آموزان و یک دارالقرآن مربوط به فرهنگیان است.

وی افزود: در غرفه دارالقرآن‌های آموزش و پرورش آثار، برنامه‌ریزی‌ها و نوع محتواهایی که در تدریس دانش‌آموزان به‌ویژه در بحث اوقات فراغت مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه می‌شود و در حقیقت در این غرفه نمودی از اقدامات آموزش و پرورش برای توسعه و تعمیق سه منشور قرآن، عترت و نماز نشان داده شده است.

زین‌العبادی همچنین به تشریح سایر فعالیت‌های این اداره پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در ماه رمضان آن را پیگیری کردیم، برگزاری گردهمایی «روزه اولی‌ها» و نمک پروردگان فاطمی با حضور هفت هزار دانش‌آموز مکلف پایه سوم ابتدایی از مدارس نواحی چهارگانه شیراز همراه با مادرانشان است.

وی با بیان اینکه این برنامه در ساعت 17 روز شنبه، 19 فروردین‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم برنامه‌های متنوعی نظیر مولودی‌خوانی سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و سخنرانی و نماز جماعت و افطاری برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

زین‌العبادی بیان کرد: از جمله برنامه‌های مهمی که در آموزش و پرورش در پیش رو داریم برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری است که طی دو روز در شیراز برگزار خواهد شد. همچنین مرحله استانی اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان در استان فارس در اواسط اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که پیش اجلاسیه آن در سال گذشته در هشت هزار مدرسه استان برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امسال میزبان اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان هستیم، گفت: این اجلاسیه بین 24 تا 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور 200 برگزیده از نقاط مختلف کشورمان در شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha