یادگیری اسماءالحسنی با آموزش غیرمستقیم و هک ذهنی
کد خبر: 4132038
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
همراه با هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ 2

یادگیری اسماءالحسنی با آموزش غیرمستقیم و هک ذهنی

«زیباسم» عنوان اولین بازی فکری کارتی است که براساس آموزش غیرمستقیم و هک ذهنی، اسماءالحسنی، آیات قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه را آموزش می‌دهد.

بازی فکری زیباسم

فرید آریان‌متین، مسئول غرفه زیباسم در بخش بازی‌هایی برای کودکان هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: نام این غرفه در واقع، زیبا اسم است و به اسماء‌الحسنی مربوط می‌شود. ما اولین مجموعه از سری بازی‌های هک ذهنی شامل ۱۲ دسته بازی فکری کارتی براساس آموزش غیرمستقیم و هک ذهنی در خصوص اسماء‌الحسنی را طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: در یک دسته از این کارت‌ها، پنج بازی قرار داده شده و افراد فقط از طریق بازی و بدون هیچ‌گونه آموزش یا حفظ کردن، می‌توانند اسماء‌الحسنی را یاد بگیرند. شعبده‌بازی که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب بوده، اولین بازی این مجموعه و بازی‌های بعدی با اعداد است.

طراح مجموعه بازی‌های هک ذهنی‌ با بیان اینکه ایده اولیه این مجموعه، از بازی‌های عددی الهام گرفته شده، گفت: یادگیری اسماء‌الحسنی اولین دسته از این بازی‌هاست و دسته‌های بعدی به آیات قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: در تمام ادیان ذکر وجود دارد و اسماءالحسنی نیز نوعی ذکر است. بین فردی که بتواند ۵۰ ذکر را از حفظ بگوید، با کسی که نتواند، تفاوت بسیاری وجود دارد. اگر از یک نفر بخواهیم اسماء‌الحسنی را نام ببرد، حداکثر ۱۰ اسم را نام می‌برد، در حالی که به‌وسیله این بازی و از طریق ناخودآگاه، می‌توان به راحتی اسماء‌الحسنی را به کودکان یاد داد.

آریان‌متین تصریح کرد: فایده این بازی این است که اطلاعات را از حافظه کوتاه‌مدت مستقیما به حافظه بلندمدت منتقل می‌کند. حافظه میان‌مدت فقط برای مدت کوتاهی کمک‌کننده است. بنابراین، باید اطلاعات را در حافظه بلندمدت هک کرد. در سری اول بازی، ۴۸ اسم از نام‌های خداوند و در سری دوم، ۴۸ نام دیگر و در مجموع، 96 نام آموزش داده می‌شود؛ ضمن اینکه روش بازی سری اول با سری دوم متفاوت است.

وی هدف از طراحی این بازی‌ها را انس کودکان با دعا و ذکر بیان کرد و گفت: مجموعه بازی‌های هک ذهنی برای سنین ۸ سال به بالا طراحی شده است و بزرگسالان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. لازمه این بازی، توانایی خواندن حروف و اعداد بوده و طراحی آن صرفا با هزینه شخصی انجام شده است.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha